Har inte fått mitt nya simkort och mitt gamla har ni stängt av.

  • 15 May 2015
  • 5 svar
  • 5 visningar

Jag köpte ett startpaket hos Telenor för ca tre dagar sen och bestämde mig för att börja använde Vimla istället fast med samma nummer som det kortet jag köpte från Telenor. Nu ska eran tjänst hos Vimla ha kommit igång, ni har stängt av mitt Telenorkort MEN jag har ännu inte fått hem mitt nya sim-kort från Vimla. Nu kan jag inte använda min mobil. När kommer erat kort och hur kan vi lösa detta annars?


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +6

Låter smått otroligt om du fått en portering från telenor till vimla på mindre än tre dagar, normal tid för portering är sex till åtta arbetsdagar. Vimla stänger inte av ditt telenorkort, utan det är i så fall gjort av telenor och har du frågor kring stängningen av ditt kort behöver du vända dig till telenors kundtjänst.

 

Dock låter som du utelämnar viss information i ditt inlägg för oss för och kunna hjälpa dig. Har du fått information om när porteringen av nummret kommer att ske? Du bör ha fått den informationen när du begärde portering av nummret samt ett sms när flytten kommer att genomföras.

 

Vimla skickar ut sina sim-kort med a-post, så du bör ha det dagen efter det skickats av vimla, dock var det helgdag igår och ingen utdelning av post. Det kan vara så att ditt sim-kort kommer med posten idag. Om ditt kort inte kommer idag, får du vänta till måndag och kontakta supporten och höra om de har skickat sim-kortet till dig och vad som är statusen på din portering.

Jag är tacksam för ditt svar och engagemang att vilja hjälpa mig, men vad menar du med: "Dock låter som du utelämnar viss information i ditt inlägg för oss för och kunna hjälpa dig."?

 

Det verkar som att du är duktig på att uttrycka dig i skrift och då behöver du inte antyda att jag försöker luras eller förminska min del i det här, eller något åt det hållet. Det är så jag tolkar det i alla fall.

 

Jag var nere i telenorbutiken förut och fick ett nytt simkort jag kan använda tills vidare. Jag kan säga att de inte hade några problem med att köpa det jag sade till dem. Jag har inte fått något brev av Vimla alls, jag fick endast ett sms med texten: "Hej! I natt flyttas ditt nummer över till Vimla. Din mobil med nya sim-kortet kan behöva startas om efter flytten. Hälsningar Vimla".

 

 

Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @Rymdreptilen ! Jag ser att du varit i kontakt med oss och fått ditt porteringsdatum framflyttat, vilket gör att det legat närmare inpå din registreringsdag.

Nu har det fallit sig så olyckligt med röda dagar att det verkar som att ditt SIM-kort inte hunnit komma fram innan porteringen. Jag är glad att du lyckades hitta en temporär lösning med Telenor. 

Ditt kort borde komma fram under dagen och om det inte gjort det är det bara att du hojtar till så skickar vi ett nytt med a-post.

 

Jag är ledsen för besväret och tackar för ditt tålamod! 

Kan jag registrera mitt vimla dygnet runt?

Användarnivå 6
Emblem +54

Hejsan @Peter-Svensson39!

Jag är lite osäker på vad du menar med registrera Mitt Vimla.

Menar du om det går att logga in på Mitt Vimla dygnet runt eller beställa ett Vimla-abonnemang dygnet runt är svaret ja! :)

Mvh Emil

Svara