Flytta nummer till er, men inget händer

  • 9 juli 2019
  • 5 svar
  • 3 visningar

Den 30 juni beställde jag flytt till er och fick ett bekräftelsedatum att det skulle ske idag. Det står också att ni skickar ut ett sim-kort dagen efter beställningen är gjord. Jag har inte fått något. Jag har mailat 2 gånger samt försökt chatta med er men får ingen respons. Mitt ärendena.#607378.

Om det börjar så här blir man ju orolig minst sagt. Kanske ska man välja annan leverantör!?

mvh, H


5 svar

Vimlas support är som en tratt. De som har tur och kommer igenom "tratten" blir oftast väldigt väl behandlade. Men många fastnar tyvärr i "tratten" p.g.a. långa väntetider på mail m.m. Vimla prioriterar alltid chatten, så det ar det säkraste sättet att nå fram till Vimla. Andra sätt är mer otillförlitliga.

Tyvärr smalnar "tratten" ytterligare nu under juli då Vimla bestämt sig för att halvera öppettiderna för chatten.

Ok, och hur har det gått med mitt ärende? Se mail som jag skickat tidigare.

@Helen sa:

Ok, och hur har det gått med mitt ärende? Se mail som jag skickat tidigare.

Hej Helen, jag jobbar inte på Vimla så jag kan inte hjälpa dig med ditt abonnemang. Jag är bara en vanlig kund som berättar hur det brukar fungera på Vimla.

För att nå Vimla-supporten är den säkraste och snabbaste vägen att gå via chatten. Det är som sagt chatten som Vimla prioriterar.

Jag pingar också @Alex_Vimla och @Ida_Vimla så får vi se om någon av dem har tid att hjälpa dig.

Men hur står det till på supporten?! Igår fick jag ett "välkommen-svar" till forumet. Jag skulle hellre vilja ha ett svar på min fråga.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Helen


Just nu har vi väldigt högt tryck i vår support och har längre svarstider än 3-5 arbetsdagar som annars är det normala. Jag rekommenderar att du kontaktar vår chatt om du önskar snabbast svar, den är öppen så som @Sven skrev från 13.00-17.00 nu under semestertiderna.


Jag har dock svarat på ditt mail du skickade i söndags så återkoppla till mig så ordnar vi upp detta du och jag 🙂

Svara