✅ Besvarat

Flytt av nummer från Vimla till annan operatör

  • 12 October 2021
  • 9 svar
  • 138 visningar

Hej,

Telia kommer att begära att mitt nummer hos Vimla ska utporteras till dom då jag ska sätta det på ett företagsabonnemang som de har. Vad behöver ni ha från mig för att detta ska fungera smidigt?
Mitt nummer är 07xxxxxxxx.

Mvh

//Lasse Lindberg

icon

Bästa svar av Amanda_Vimla 13 October 2021, 08:33

Visa original

9 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

Hej,

Telia kommer att begära att mitt nummer hos Vimla ska utporteras till dom då jag ska sätta det på ett företagsabonnemang som de har. Vad behöver ni ha från mig för att detta ska fungera smidigt?
Mitt nummer är 07xxxxxxxx.

Mvh

//Lasse Lindberg

Om ditt nummer är fritt att flyttas, behöver du inte göra något alls. Mottagande operatör (Telia) sköter om allt.

Användarnivå 4
Emblem +20

Hej @Lars Lindberg161,

Precis som @Induktion har svarat redan så stämmer det att Telia sköter om allt som har med flytten att göra. Om ditt nummer flyttas från ditt privatabonnemang hos oss direkt till ett företagsabonnemang hos dem, så behöver de dock lösa en slags fullmakt där du godkänner att abonnemanget i ditt personnummer flyttas in på ett nytt abonnemang i ett organisationsnummer :blush:

Alternativt att ni först flyttar in det på ett privatabonnemang hos dem och sen löser en intern flytt till företagsabonnemanget.

Hej.Jag här gjort överlåtelse av mitt abonnemang till någon annan.Vi båda har signerat med bank id.nu försöker hon flytta till hallon men dick gick inte.Hallon säger att abonnemangen är låst för flytt.vad kan vara anledning till att Vimla nekar flytt?

Användarnivå 5
Emblem +2

Hej.Jag här gjort överlåtelse av mitt abonnemang till någon annan.Vi båda har signerat med bank id.nu försöker hon flytta till hallon men dick gick inte.Hallon säger att abonnemangen är låst för flytt.vad kan vara anledning till att Vimla nekar flytt?

Vet inte varför det är så, men oftast när det har varit problem med flytt så har namnet och personnr inte stämt. Kanske något sådan som hänt er?

 

Här kommer en uppdatering om din nummerflytt.

 

Flytten av nummer 07xxx har tyvärr inte blivit godkänd. Anledningen till det är att numret just nu tillhör ett avslutat abonnemang/kontantkort.

 

Men oroa dig inte! Det kan du enkelt ordna genom att kontakta din tidigare operatör och be dem göra numret tillgängligt för en flytt.

 

Fick den har mejl från hallon.vad kan det vara anledning att hon inte kan flytta?

Användarnivå 5
Emblem +4

 

Här kommer en uppdatering om din nummerflytt.

 

Flytten av nummer 07xxx har tyvärr inte blivit godkänd. Anledningen till det är att numret just nu tillhör ett avslutat abonnemang/kontantkort.

 

Men oroa dig inte! Det kan du enkelt ordna genom att kontakta din tidigare operatör och be dem göra numret tillgängligt för en flytt.

 

Fick den har mejl från hallon.vad kan det vara anledning att hon inte kan flytta?

Det verkar som du avslutat abonnemanget hos Hallon, innan du försökte flytta numret. Då har du ju inget nummer kvar att flytta.

Kontakta Hallon och se om de kan fixa till så att numret blir tillgängligt för flytt igen.

Jag har avslutat abonnemang hos vimla och skulle flytta till hallon.07xxx är mitt nummer jag flyttade med den till vimla och önskar flytta med den.vad kan det vara anledningen

Användarnivå 5
Emblem +2

Jag har avslutat abonnemang hos vimla och skulle flytta till hallon.07xxx är mitt nummer jag flyttade med den till vimla och önskar flytta med den.vad kan det vara anledningen

När man ska byta operatör så ska du inte avsluta dit abonnemang, det sköter din nya operatör. Du skulle aldrig avslutat Vimla, det är förmodligen det som strular.

Kontakta supporten imorgon efter kl 9 så hjälper de säkert dig att fixa det.

Användarnivå 4
Emblem +20

Hej @Abdinasser Abdi,

Hör gärna av dig till vår support idag så kikar vi på det och hjälper dig :blush:

Du får snabbast hjälp i vår chatt: vimla.se/chatt (öppettider vardagar kl 9-16)

Svara