Fråga

byte av abonnemang och nummerflytt

  • 6 September 2021
  • 6 svar
  • 58 visningar

Hej, 

Jag ska gå över till telia och flytta mitt nummer dit, vad behöver jag göra hos er Vimla? Har satt igång processen hos Telia med nummerflytt och abonnemangsflytt. Kommer mitt abonnemang avslutas automatiskt här? Eller sköter Vimla det ihop med Telia ? 


6 svar

Användarnivå 3
Emblem

Hej, 

Jag ska gå över till telia och flytta mitt nummer dit, vad behöver jag göra hos er Vimla? Har satt igång processen hos Telia med nummerflytt och abonnemangsflytt. Kommer mitt abonnemang avslutas automatiskt här? Eller sköter Vimla det ihop med Telia ? 

Man behöver, som kund, aldrig göra något alls åt den operatör man flyttar från. Allt sköts av mottagande operatör, Vimla i ditt fall.

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Marcus Svensson,

Tråkigt att höra att du lämnar oss - men om det är så att du känner att Telia är en bättre match för dig, så hoppas jag att du kommer att trivas fint hos dem! :hibiscus:

Har din nummerflytt till Telia redan blivit godkänd av oss så kan du luta dig tillbaka och byta till ditt nya Telia SIM-kort så snart det är dags. Ditt abonnemang hos oss avslutas samma dag som flytten sker - och eftersom vi inte har någon bindnings- eller uppsägningstid, så blir din sista betalning den betalningen som har skickats ut i början av månaden som det är flyttdags. :package:

Skulle du dock ha använt premiumtjänster eller utlandstjänster, så får du en till betalning månaden efter att flytten har skett eftersom dessa tjänster debiteras i efterskott.

Hur godkänner ni den? För jag har skickat iväg papper med Telia så kontaktar de er? Eller måste jag göra något på er hemsida? 

Behövef jag någon typ av fullmakt från er? 

Användarnivå 3
Emblem

Hur godkänner ni den? För jag har skickat iväg papper med Telia så kontaktar de er? Eller måste jag göra något på er hemsida? 

Nej, du behöver inte göra något mer. Telia sköter allt. (Så att jag skrev fel i mitt förra inlägg).

Användarnivå 3
Emblem

Behövef jag någon typ av fullmakt från er? 

Nej, mottagande operatör sköter allt.

Svara