Beställt men inte fått simkort.

  • 8 november 2018
  • 9 svar
  • 27 visningar


  • Hej!
  • Gick över från comviq till er på vimla, begärde nummerflytt som sker den 9/11 alltså numret flyttas över natt till den 9onde. Beställde vimla den 5/11 men inte fått mitt nya simkort. Kommer jag inte kunna ringa, smsa osv imorgon då eftersom nummerflytt sker nu vid midnatt?

/ Tobias


9 svar

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Sara-Hammarberg


Då du beställde abonnemanget nu i söndags så skickades sim kortet från oss i måndags så du bör fått det igår men som senast idag. Om ej så logga in till ditt vimla och kontrollera din adress och beställ därefter ett nytt under fliken "inställningar".

Jag har samma problem!
Har avslutat mitt abonnemang hos comviq så måste få simkortet nu så jag kan använda telefonen.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Ida-Setfors

Du bör också verkligen fått ditt sim kort.
Jag har lagt en ny order för ditt abonnemang som skickas från oss idag med A post till adressen registerard från ditt vimla.

Jag har också detta problem. Mitt nummer flyttades förra måndagen det har alltså gått mer än en vecka och jag har inte fått något simkort eller svar på support email.

Användarnivå 5
Emblem +6

@Sabina-Cardell Kan du testa igen? Vi har väldigt många i kö just nu men väntar man bara kvar så kommer man få svar 🙂

Har samma problem, kommer inte fram i chatten

Användarnivå 5
Emblem +6

@Rasseman
Då bör du klart fått ditt nya sim kort, kan du komma in till chatten så vi kan se vad som skett och självklart se till så ett nytt skickas ut!

Jag beställde för tre veckor sedan, harinte fått. Adressen var rätt.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Tobias-Magnusson

Då du beställde abonnemanget 5/11 så betyder det att sim kortet skickades från oss dagen efter och det är 2-4 arbetsdagar på leverans med postnord så bör du fått sim kortet igår eller idag! Dubbelkolla så din adress stämmer inne på ditt vimla så det ej skickats fel. Hrö annars av dig så kan vi självklart skicka ut nytt med A eller REK post,

Svara