Avsaknad av Simkort från Vimla!

  • 8 oktober 2019
  • 5 svar
  • 3 visningar

Hej, mitt nummer är avstängt hos Telenor och aktiverat hos Vimla den 3oktober men jag har ännu inte fått något Simkort från Vimla. Bor på landet och har bara mobilabonnemanget som länk till yttervärlden vilket gör mig enormt handikappad! Finns det något man kan göra för att jag ska kunna vara nåbar och dessutom nå ut själv när det så behövs?

Vänligen

Ralf Petersson


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +53

Hejsan @RALPH-GÖRAN-JOHNNIE-PETERSSON,

Det var inte alls bra att du inte fått hem något simkort!

Jag hittar inget abonnemang när jag söker på din mailadress kopplad till forumkontot, har du fått en orderbekräftelse? Annars misstänker jag att beställningen inte slutförts.

Har du fått en orderbekräftelse vill jag att du loggar in på mitt.vimla.se > kikar under kontouppgifter så din adress stämmer och därefter går du till inställningar > ersätt simkort så skickar vi ut ett nytt som kommer hem inom 1-3 arbetsdagar.

Mvh Emil






Hej Emil!

Nej e-postadressen är ändrad från

DOLD@gmail.com till DOLD@gmail.com.

Angående beställningen så måste den vara gjord och utförd, detta grundar jag på att ni på Vimla redan har genomfört nummerflytten från Telenor till er, dock alltså utan att jag har fått något Simkort från er! Om ni åtminstone kan öppna upp mitt gamla Telenor kontantkortsnummer tills jag har fått mitt simkort från er så skulle det vara till en enorm hjälp för mig?

Vänligen

Ralf Petersson

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @RALPH-GÖRAN-JOHNNIE-PETERSSON !

Tack för info!
Jag har skickat efter ett nytt simkort till dig. Det skickas med a-post och bör då nå dig inom 1-3 vardagar.
Då ditt nummer har flyttats till Vimla så kan jag dessvärre inte återaktivera numret på ditt kontantkort, jag är ledsen!

Jag har svarat på ditt mail även, kika gärna på detta då du självfallet ska få en kompensation.

Mvh Mimmi


Jag väntar också på att få mitt SIM-kort levererat. Skaffade Vimla i slutet av September och nummerflytten är på måndag. Har varit i kontakt via chatt med en som heter Robin som sa att han skulle skicka ut ett nytt simkort men det har inte heller kommit! Har även mailat angående detta men har inte fått något svar där. Börjar få lite smått panik och vill ha kvar mitt gamla nummer!

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Evelina-Olsson!

Jag kan se att ditt simkort skickades ut i torsdags. Jag hoppas att du har fått hem detta nu! Om du fortfarande saknar simkort, ta gärna kontakt med vår support via chatten så vi kan dubbelkolla dina uppgifter 👍

Mvh Mimmi

Svara