F.A.Q.

Nekad nummerflytt? Så här ska du göra

  • 27 maj 2020
  • 52 svar
  • 23623 visningar
Nekad nummerflytt? Så här ska du göra
Användarnivå 7

Nummerflytten gick inte igenom för att mitt kontantkort är oregistrerat, hur fixar jag det?

Om du har ett kontantkort och vill göra en nummerflytt till Vimla behöver du registrera det på ditt personnummer. Kontakta oss efter att det är gjort så gör vi ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss.

 

Hur du registrerar ditt kontantkort

 

Om du har Telenor (4 olika sätt)

 

Alternativ 1: Via SMS
Skicka ett SMS med texten ”REG” mellanslag PERSONNUMMER till 222 (tex ”REG 1122334455”) från kontantkortet du vill registrera. Ditt kontantkort registreras då direkt.

Ett par dagar senare får du hem ett brev från Telenor med en kod, men det kan du slänga då det endast behövs för att registrera dig för betaltjänster hos Telenor.

 

Alternativ 2: Ring till Telenors kundservice på 020-222 222

 

Alternativ 3: Logga in på https://www.telenor.se/mitt-telenor/ och registrera kontantkortet.

 

Alternativ 4: Besök en Telenorbutik och ta med dig kontantkortet samt legitimation.

 

Om du har Hallon (2 olika sätt)

 

Alternativ 1: Logga in på https://www.hallon.se/kontantkort med mobilt Bank-ID och registrera ditt kontantkort.

 

Alternativ 2: Kontakta Hallon på https://support.hallon.se

 

Om du har Telia (3 olika sätt)

 

Alternativ 1: På telia.se

Gå in på https://www.telia.se/privat/ladda/refill/registrera-refill och följ instruktionerna

 

Alternativ 2: Per telefon

Ring 454 och följ instruktionerna

 

Alternativ 3: Ring till Telias kundservice på 90 200

 

Om du har Comviq (2 olika sätt)

 

Alternativ 1: Logga in på comviq.se

Logga in på ditt konto och klicka Registrera

 

Alternativ 2: Kontakta Comviq på comviq.se/kundservice eller ring på 0772 - 21 21 21'

 

Om du har 3 (3 olika sätt)

 

Alternativ 1: Via SMS

SMS:a KONTANT till 72000 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer då få en länk till registreringen som svar.

 

Alternativ 2: På Mitt 3

Logga in på tre.se/mitt3/privat/logga-in/

 

Alternativ 3: Kontakta 3 Kundservice på 0771-735 300

 

Om du har Halebop (2 olika sätt)

 

Alternativ 1: Via halebop.se

Gå in på halebop.se/mitt-halebop. När du är inloggad går du till fliken Abonnemang och sedan trycker du på kugghjulet till höger om Lägg till kontantkort.

 

Alternativ 2: Per telefon

Ring till 148 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer att behöva den 20 siffriga koden som står på SIM-kortet för att kunna slutföra registreringen.

 

Om du har Lycamobile (2 olika sätt)

 

Alternativ 1: På lycamobile.se
Gå in på https://www.lycamobile.se/sv/user-registration/ och registrera kontantkortet.Alternativ

Alternativ 2: Ring *105# från kontantkortet du vill registrera. Du kommer att behöva PUK-koden som står på SIM-kortet för att kunna slutföra registreringen.


52 svar

Om nummer flytten är nekad får man ett nytt nr automatiskt?

MVH Danne

Kan ni aktivera mitt SIM-Kort? Har registrerat nummret idag.

Tack på förhand

//Puttatis

Hej 

Jag har aktiverat mett nummer på Telenor så att jag kan göra en nummer flytt nu.

nr gäller XXXXXXXXXX

Tack på förhand

 

Familjen

 

Hej har ni nåt nummer där kan man nå er

Jag är utan abonnemang i en månad nu på grund av att mitt gamla operatör inte godkänner nummer flytt

Användarnivå 7

Om nummer flytten är nekad får man ett nytt nr automatiskt?

MVH Danne

Hej @Daniel Tobias,

Nej om din nummerflytt är nekad kan vi hjälpa dig gör ett nytt försök så din nummerflytt godkänds eller kan du avsluta ditt abonnemang och beställa ett nytt med ett nytt nummer. För att avsluta ditt abonnemang som är inte aktiverat än skulle jag hänvisa dig till vår chatt där vi kan hjälpa dig i realtid.

Användarnivå 7

Kan ni aktivera mitt SIM-Kort? Har registrerat nummret idag.

Tack på förhand

//Puttatis

Hej @Puttatis,

Jag ser att din nummerflutt är godkänd för 2020-06-30 då det kommer att aktiveras på tisdag. Eftersom alla nummerflyttar tar 4 arbetsdagar kan vi inte aktivera numret tidigare än det.

Användarnivå 7

Hej 

Jag har aktiverat mett nummer på Telenor så att jag kan göra en nummer flytt nu.

nr gäller XXXXXXXXXX

Tack på förhand

 

Familjen

 

Hej @Familjen,

Jag ber om ursäkt för det sena svar! Jag har nu gjort ett nytt försök på din nummerflytt för 2020-07-02 då alla nummerflyttar tar 4 arbetsdagar. Du kommer att få bekräftelse via mail om din nummerflytt gick igenom eller ej .

Användarnivå 7

Jag är utan abonnemang i en månad nu på grund av att mitt gamla operatör inte godkänner nummer flytt

Hej @Saadia,

Vi har tyvärr ingen telefonsupport dock du kan alltid chatta med oss, så kan vi hjälpa dig i realtid. Jag har kikat på ditt abonnemang och ser att vi fick avslag på din begärda nummerflytt eftersom vi fick svar från din tidigare operatör att bindningstid finns kvar på det numret du vill flytta.

Om du skickar mig datumet när din bindningstid loper ut kan jag ordna ett nytt försök på din nummerflytt för den näst möjliga dag.

Mitt bindningstid löper ut nu kan ni kolla nummer flytt nu

Hej kan ni aktivera mitt gamla nummer som jag har Vilma det finns antäckning just ingen signal. Kan ni aktivera 0702005823 

Hej! För ungefär  en månad sedan beställde jag vimla med numer flytt. Några dagar sedan efter jag fått sim-kortet kom ett meddelande att det numerflytt har misslyckats. Jag kontaktade Halebop och de sa att jag inte är bunden längre och du kan flytta ditt numer. När jag satte på simkort en hel dag fungerade det inte. Vad bör jag göra. Jag har försökt många gånger men jag finner ingen hjälp. Jag vill ha Vimla med mitt gamla nummer. Tack för hjälp i förväg. /Fereshteh 

Asså det är typ svårt att hitta till chatten, vill ha mitt nummer flyttat har frågat om flytt två ggr första gången gick inte i måndags skulle jag ha gjort nr2 men vet inte om det funkat. Behöver man ha dator för att hitta chatten?

Min nummerflytt blev nekad, min son stod på mitt nr innan. vi har följt instruktioner med signering av båda parter. 

 

MVH Gunilla

ni kan aktivera mitt SIM-Kort nu,jag har registrerat nummret idag.

Hej! Min nummer flytt vart nekad då min mamma stod på numret innan, Jag har skickat in en fullmakt/överlåtelse till comviq så det ska fungera att flytta numret till mitt namn nu. Kan ni testa igen? 

Nu kan aktivera mitt SIM kort nu.

Jag har registerat nummret.

Hej jag har registrerat mitt nummer hos Comviq och när ni gör ett nytt försök så går det inte.

Vad kan jag göra?

Jag har pratat med Comviq support och de sa att mitt nummer är registrerat.

Blev nekad då de va oregistrerat, men nu är de registrerat hos comviq hur går ja till väga nu ? beställde simkortet förra tisdagen eller onsdagen o de har inte kommit än ? stod de skulle komma den 17de alltså igår, adressen e rätt o allt så undrar hur de ligger till me de ? mvh

Jag har registrerat mitt nummer kan ni göra ett nytt försök?

I have registered my number can you try again?

Hej, har nu registrerat mitt nummer kan ni göra ett till försök?

Hej, nu är numret registrerat, kan ni göra ett till försök på nummerflytten? 

Jag har registrerat mitt kontantkort. Kan ni genomföra nummerflytten?

Hej,

Jag har registrerat mitt nummer, försök igen flytta mitt nummer.

Tack

Svara