F.A.Q.

När aktiveras mitt abonnemang?

  • 27 maj 2020
  • 15 svar
  • 3149 visningar
När aktiveras mitt abonnemang?
Användarnivå 7
Emblem +55

Abonnemang med nytt nummer

Beställer du ett nytt nummer aktiveras abonnemanget redan på beställningsdagen. Det innebär att SIM-kortet som du får hem inom 2-4 arbetsdagar är aktivt och går att använda direkt. Vi bjuder på abonnemangsavgiften för resterande dagar i beställningsmånaden, så du börjar betala för abonnemanget från och med nästkommande månad.

 

Till exempel, beställer ditt abonnemang den 15 maj så börjar du betala från och med den 1 juni.

 

Abonnemang med nummerflytt

Beställer du ett abonnemang med nummerflytt (dvs. du flyttar med ditt gamla nummer från tidigare operatör) aktiveras abonnemanget först den dag när ditt nummer flyttar in hos oss, innan detta kommer SIM-kortet inte fungera.

 

❗️ Du kommer att få ditt nya Vimla SIM-kort några dagar innan ditt abonnemang aktiveras dock det kommer först att fungera på dagen för din begärda nummerflytt.


15 svar

Skulle aktivera dotterns simkort. Men det går inte. Vad gör vi för fel??

Hej,står på mitt konto att jag måste kontakta supporten  ang flytt av nr vart nekat,ändå står det numret på mitt konto här??och sim ej aktiverat

Jag kan ringa men mobildata funkar inte. Varför?

Jag kan ringa men mobildata funkar inte. Varför?

Samma sak för mig.

Jag får felmeddelande 13 när jag skall göra ett till abonemang med nytt nummer till lillasyster!

Hade gärna gjort via tipslänken men hittar inte hur man gör det

//Jonas

Jag kan ringa men mobildata funkar inte. Varför?

Samething for me

Hej,

Kortet fungerar inte. Det står ej registrerad nätverk?

 

Hälsningar 

Salwan 

 

Hej, mitt nummer har flyttats till vimla idag och jag har satt in det nya sim-kortet, men det fungerar inte, vad ska jag göra?

mvh Milla

Hej  vill ni ringa mig?

Trots att såmånga har samma problemkan inte Vimla supporten få ändan ur och svara på frågan. 

Sammaproblem här

MOBILDATA FUNGERAR INTE!!!

Bara att byta bolag!

Användarnivå 7
Emblem +55

Hej @Milla Sundquist,

Jag har kikat på ditt abonnemang i vårt system dock på rak arm kan jag inte se något som skulle orsaka att det inte fungerar.

Hur upplever du att det inte fungerar? Visar mobilen Inget SIM eller visar ingen täckning när du sätter SIM-kortet i mobilen? Har du testat det som står i vår guide för såna fall? 

 

Går det att ringa och ta emot samtal samt skicka och ta emot SMS men inte surfa internet via mobildata kan det vara att du behöver uppdatera mobilens APN-inställningar? Du hittar guider specifika till de populäraste mobilmärken på vimla.se/APN som kan hjälpa dig med att ställa om din mobil.

Om det fortfarande inte fungerar efter du testat det ovan vill jag att du chattar med oss då kan vi hjälpa dig i realtid. 

Användarnivå 7
Emblem +55

Hej @Roger Nils Herman,

Vi har tyärr inte möjlighet att ringa ut då vi har ingen telefonsupport. Jag ska dock göra mitt ytterst för att hjälpa dig här i forumet. Skulle du kunna beskriva ditt ärende i mer detalj så jag fpr en bättre idé vad det handlar om?

Du kan också komma i kontakt med oss via mail på hej@vimla.se eller chatta med oss via vimla.se/kontakt eller som inloggad i Mitt Vimla.

Chatten är öppen vardagar mellan 09:00-16:00.

Användarnivå 7
Emblem +55

 Hej @Eva Agneta,

Jag beklagar att du upplever du inte kan surfa. Om det går att ringa och ta emot samtal samt skicka och ta emot SMS, dvs. det enda som inte går är att surfa via mobildata har det med mobilens APN-inställningarna att göra. 

Jag vill be dig kontrollera att dessa inställningar stämmer med det som står i våra guider på vimla.se/APN. Om det fortfarande inte går att surfa efter en omställning av dessa inställningar kan du bifoga skärmdumpar på inställningarna här i tråden så att vi får granska om allt stämmer eller sp kan du alltid chatta med oss så kan vi hjälpa dig i realtid.

Chatten hittar du via vimla.se/kontakt eller som inloggad i Mitt Vimla och är öppen vardagar mellan 09-16.:slight_smile:

Hej, fick nytt sim-kort idag som tydligen ska fungera omedelbart. Jag har följt Tutorial här på forumet som ni bör se över då den inte riktigt stämmer. (att gå in i appens inställningar hjälper inte då det där sägs att mina inställningar kommer snart - dvs när SIM-kortet är aktivt….moment 22). Har startat om med och utan sim-kort och flygläge på/av minst 10 gånger. Testat annat simkort i mobilen som fungerar - det jag fick i posten idag vägrar fortfarande fungera.

Hej, beställde sim-kort med nytt nummer i tisdags som kom fram idag. Telefonen känner av sim-kortet, men det går inte att ringa, surfa eller skicka sms, står "ej registrerad på nätverk". 

Har startat om flera gånger och testat flygplansläge. 

Svara