Tutorial

Inställningar för data och MMS för iPhone

  • 27 maj 2020
  • 4 svar
  • 7503 visningar
Inställningar för data och MMS för iPhone
Användarnivå 6
Emblem +30

OBS: Dessa inställningar gäller endast för Vimlas nya 2.0-SIM som du kan beställa på sim.vimla.se

💡 Om du tycker att videon går lite snabbt går det bra att pausa för att skriva ned inställningarna. Du hittar dem också längre ned på sidan. 

 

 

Så här ändrar man APN-inställningarna i iPhone

 

Hitta till inställningarna genom att klicka på:

Inställningar > Mobilnät > Mobilt datanätverk

Fyll i fält så att det ser ut så här och starta sedan om din telefon.

 

 

För att aktivera 4g/LTE så görs det såhär (psst, 4G och LTE är samma sak)


Inställningar > Mobilnät > Alternativ för mobildata > Röst och data > Välj "LTE"

När du valt LTE så kommer du få upp ett meddelande där du ska välja att aktivera LTE. 

 

 

Funkar MMS och surf fortfarande inte?

 

Då är det dags att kontakta supporten så att vi kan hjälpa dig vidare.

Så att vi kan bättre felsöka skulle vi verkligen uppskatta att när du kontaktar oss:

  • anger du vilket märke och modell för mobil du använder 

  • bifogar du också bilder av dina APN-profiler som de ser ut i din mobil

 


4 svar

Jag har lag in inställningarna precis som på bilderna, men kan fortfarande inte skicka MMS. Har en iPhone. 

 

iPhone 5.

Vimla 2.0.

Inställningar enligt ovan.

Internetdelning fungerar endast över wifi, bluetooth och usb. Inte över 4G.

Vad är fel?

alltså varför kan ni inte pusha profilen till telefoner som ALLA ANDRA OPERATÖRER!!!

Hur svårt kan det vara för er? 

Det här abonnemanget används av en 13 åring, vad vill ni ett barn ska kunna för att använda era urusla och outvecklade stenålder metoder?

Skärp er!

16-åring utan mobilsurf. Lång tid. Står 3G. Varför måste jag leta i detta forum och tillslut hitta denna tråd och manuellt ställa om till LTE (varför LTE inte 4G???) Ändra i APN-profilen?? Varför inte automatiskt? Sååå dåligt

Svara