• Robin_Vimla Teknisk Support

    Hej @Bengt-Arne-Sjösten

    Skulle du kunna prova stegen nedan? Om följande inte ger något resultat, skulle du kunna prova sim-kortet i en annan telefon?

    Ta ut SIM-kortet -> Starta om telefonen -> Sätt tillbaka SIM-kortet igen -> Fungerar det nu eller får du något felmeddelande?

    För vidare felsökning behöver vi viss personlig information vi inte kan hantera här på forumet, kontakta då gärna vår support via mejl (hej@vimla.se) eller via vår chatt som du hittar på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

    Med vänlig hälsning, Robin

  • Robin_Vimla Vimla 2.0

    Hej @PER-GUNNAR-DEWILL

    Jag har kikat på ditt abonnemang och bytet till 2.0 har redan skett, på grund av det går det tyvärr inte aktivera det gamla sim-kortet. Jag beklagar att sim-kortet inte kommit fram som det ska, vi skickar dig ett nytt sim-kort som når dig inom 1-3 arbetsdagar.

    Med vänlig hälsning, Robin

  • Robin_Vimla Teknisk Support

    Hej Jennifer!

    Skulle du kunna prova stegen nedan? Om följande inte ger något resultat, skulle du kunna prova sim-kortet i en annan telefon?

    Ta ut SIM-kortet -> Starta om telefonen -> Sätt tillbaka SIM-kortet igen -> Fungerar det nu eller får du något felmeddelande?

    Med vänlig hälsning, Robin

  • Robin_Vimla Betalning/Faktura

    Hej Tomas!

    Att dragningen från kortet misslyckas kan bero på att kortet inte är öppet för internetköp, du öppnar kortet för det via din bank. Finns det tillräckligt med pengar ska då dragninen lyckas efter detta är gjort.

    För att ändra betalmetod till faktura loggar du in på Mitt Vimla -> Kontouppgifter -> Ändra betalmetod -> Faktura.

    Med vänlig hälsning, Robin


  • Robin_Vimla Abonnemang

    Hej Vilgot!

    Jag har nu skickat på det och kan inte se på rak arm varför du inte kan ändra själv via Mitt Vimla. Jag har tagit det vidare till våra tekniker så dem ska kika närmare på det så du bör kunna ändra nivå inom kort. Behöver du ändra redan idag kan du kontakta vår support så hjälper vi dig. Du når oss snabbast via vår chatt som du hittar på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

    Med vänlig hälsning, Robin

  • Robin_Vimla Teknisk Support

    Hej Oskar!

    I dagsläget går det inte få ett nytt nummer på ett abonnemang som blev beställt med en nummerflytt. Eftersom nummerflytten nekades behöver denna beställning avslutas så kan du efter detta göra en ny beställning med ett nytt nummer. För avsluta beställningen behöver du kontakta vår support. Du når oss via mail (hej@vimla.se) eller via vår chatt som du hittar på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

    Med vänlig hälsning, Robin

  • Robin_Vimla Teknisk Support

    Hej Esthefany!

    Beklagar att sim-kortet inte levererats till dig som det ska. Våra sim-kort skickas med vanligt brev och går inte att spåra dem, men jag gör så att jag skickar ett nytt sim-kort till dig med REK. Detta kommer att gå att spåra och ska nå ditt postombud inom 2 arbetsdagar. Jag kommer återkomma till dig via mail med vilket försändelse-ID brevet har så kommer du kunna spåra det.

    Med vänlig hälsning, Robin


  • Emil_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Marianne-Elisabet-Larsson-Lindahl,

    Vi har lite längre leveranstid just nu då vi hade pausat utskicken först på grund av att vi fick slut på informationsfolders och även på grund av Covid-19 men nu är vi tillbaka på banan och har börjat skicka korten igen. Dock har vi en liten kö av SIM-kort som behöver skickas och har kan inte skicka alla samtidigt men det är på gång.

    Du får ett mess av oss när SIM-kortet skickats!

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hej @Robert-Östberg,

    Nej, inget nytt på den fronten och jag kan tyvärr inte heller gå ut med någon tidsplan.

    Mvh Emil

  • Robin_Vimla Abonnemang

    Hej @Veronika-Kristina-Linnea-Dahlin

    För att kunna kika på detta behöver jag vissa personliga uppgifter från dig som vi inte kan hantera här på forumet så jag har skickat dig ett mejl så fortästter vi konversationen där.

    Med vänlig hälsning, Robin