Inkommande samtal kopplas inte fram

  • 17 maj 2020
  • 6 svar
  • 30 visningar

Haft fletaget samtal idag där den som ringer mig säger att det går inte att komma fram till mig för att jag stängt av min mobil.


Jag har min mobil påslagen hela tiden. Jag har aldrig aktiverat något himla filter (har vimla 2.0).

Jag kan skicka sms som når mottagaren, jag kan ringa mottagaren. Mottagaren kan skicka sms som kommer fram till mig. Däremot kan de inte nå mig via samtal. Har kollat alla inställningar på mobilen. Jag ser inget fel. Jag har ej heller ändrat nå inställningar.


Problem började idag och det är irriterande som fan. Och ja jag har startat om mobilen. Ingen bättring.


Missat ett par viktiga samtal där det handlar om diskussion om när jag ska hämta mitt barn då vi inte bor ihop.

Jag har missat samtal där jag väntar på en som är psykiskt sjuk som behöver mitt stöd och min hjälp. Jag har väntat samtal från en jag är stödpersoninom kommunen med fysiska hinder där jag alltid behöver finnas till hands via jobbet.


Det har satt mig i en svår sits. När tänker ni lösa det och tänker ni ge någon sorts kompensation för detta när det handlar om verkligt viktiga samtal som inte kommer fram?


6 svar

Användarnivå 6

@Lidback

Tyvärr går det inte längre att ha Telenors Vimla-abonnemang, när man är helt beroenda av att det ska fungera. Alldeles på tok för mycket underligt trassel.

Man kan kanske ha ett Vimla-SIM som andra kort i ett dubbel-SIM-mobil tillsammans med ett riktigt, fungerande SIM från nån annan operatör.

@borgus

Tack det har jag förstått länge tillbaka. Enda orsaken till att jag är kvar här är att jag har så många tipsarabatter så jag inte betalar något för abonnemanget.

Användarnivå 6

@Lidback

Då är det ju utmärkt att ha det som ett extra andrakort i en dual-SIM.

Användarnivå 7

@Lidback

Det har förekommit att funktionen "Vimla Filter" har varit påslagen fastän kunden aldrig har installerat appen. Du får tänka på att detta är Vimla och då kan lite vad som helst hända...

Om du inte får ordning på det på annat sätt kan det vara värt att installera Vimla Filter appen och kolla så att alla spärrar är borttagna.

@Sven

Tack för tipset. Helt värdelöst när man aldrig använt vimla filter appen och att man som kund måste ladda ner den för att kolla så vimla inte har gjort nå galet där det inte är användaren av abonnemanget som gjort något handhavande fel. Så himla sorgligt av Vimla faktiskt.

Emblem +2

Hej @Lidback

Jag beklagar att detta inträffat och förstår att det ställer till det och satt dig i en svår sits. Vi kan inte aktiva Vimla Filter på något abonnemanget där appen inte laddats ner och aktiverats via appen. Har man haft Filter installerat på mobilen men sedan raderat appen och upplever problem behöver man kontakta oss.

Jag kan inte se något på rak arm som ska orska detta. Självklart ska vi felsöka detta, som jag förstått det så gäller det alla nummer som försöker ringa dig. Har du möjlighet att prova sim-kortet i en annan telefon för att se om problemet kvarstår? Får personen som försöker ringa upp dig något felmeddelande? För att felsöka detta vidare om problemet kvarstår skulle vi behöva exempel på tidpunkter och nummer när någon försökt att ringa dig. Eftersom vi inte kan hantera dessa personliga uppgifter här på forumet behöver vi ta det via supporten. Jag ser att du mejlat oss och ser till att du får ett svar under dagen.

Med vänlig hälsning, Robin

Svara