[LÖST] Driftstörning som påverkar samtal

  • 11 June 2020
  • 36 svar
  • 2192 visningar

Användarnivå 7

 

Åtgärdat - Problemet som orskade driftstörning som påverkade samtal har nu åtgärdats. Samtal funkar som vanligt igen.
Jun 11, 14:30

 


Åtgärdas - Vi har hittat orsaken till driftstörningen och jobbar på att åtgärda det.
Jun 11, 10:29 

 


Undersöker - Vi undersöker en driftstörning som påverkar samtal. Vi håller dig uppdaterad här samt på vår statussida: status.vimla.se
Jun 11, 10:19


36 svar

Användarnivå 2

Men snälla!! Det här är KATASTROF!!! Jag måste ringa ett livsviktigt samtal NU!!! Hur kan ett problem av detta slag hålla på i flera timmar?? Ny kund hos er och det här gör mig fly förbannad!

Användarnivå 1

Vi borde få någon ersättning när det gäller sådana saker

 

Uselt. All med Vimla 2.0 borde få kompensation. Jag har iaf inte skrivit upp mig som testkanin någonstans för ett simkort med en massa buggar.

Kanske dags för PTS att inleda en tillsyn.

 

https://pts.se/sv/privat/telefoni/driftsakerhet-for-telefoni-och-internet/

https://pts.se/sv/bransch/telefoni/driftsakerhet/tillsyn-av-driftstorningar-och-avbrott/

 

Jag hoppas att Vimla rapporterar in det här och de tidigare problemen till PTS; ett avbrott som drabbar kunder i hela landet som varar i mer än en timme verkar vara tillräckligt för att fylla villkoret för att det måste rapporteras in.

Jag har också Vimla 2.0. Någon kompensation bör definitivt utlysas.

Tips: vida sådana här tillfällen bör ni skicka ut notiser till användarna om att det är problem och att ni jobbar på det. Man skall inte själv behöva leta sig in här för att få info.

Användarnivå 3
Emblem +1

Hur går det? Flertalet med samma problem än idag och för min del började den 12/7 runt 01.00 på natten.

 

en uppdatering vore på sin plats om problematiken och när det förväntas vara löst. Vi är många drabbade. Bara kika trådarna här i forumet samt vimlas forumsdel så ser ni. Plus de ni fått mottagit i chatten gällande problematiken.

 

Önskar en förklaring och uppdatering

Har inte haft några större problem med vimla, sist jag hade fel på nätet var ett par år sen, ska ta emot ett viktigt samtal i eftermiddag, hoppas det är fixat innan dess och även att man får någon kompensation som mer data/avdrag på månadsfaktura pga denna störning, säkert många som är missnöjda.

Detta börjar bli extremt frustrerande. Vi är 5 i familjen och alla har vimla och ingen kan ringa eller ta emot samtal. Är det bara de här fantastiska 2.0 som ej fungerar??

Användarnivå 7
Emblem +29

Detta börjar bli extremt frustrerande. Vi är 5 i familjen och alla har vimla och ingen kan ringa eller ta emot samtal. Är det bara de här fantastiska 2.0 som ej fungerar??

Exakt, det fungerar perfekt med Vimla 1.0. Tycker Felix kunde ha nämnt att denna driftstörning endast gäller Vimla 2.0. 

Vad händer?! Behöver verkligen göra viktiga samtal idag. Detta är helt katastrof! 
 

Hur går det med er uppdatering på problemet? 
 

Har vimla 2.0
 

Mina föräldrar har vimla 1.0 och inga problem 

Hur går det? Flertalet med samma problem än idag och för min del började den 12/7 runt 01.00 på natten.

 

en uppdatering vore på sin plats om problematiken och när det förväntas vara löst. Vi är många drabbade. Bara kika trådarna här i forumet samt vimlas forumsdel så ser ni. Plus de ni fått mottagit i chatten gällande problematiken.

 

Önskar en förklaring och uppdatering


Ja det vore inte fel :thinking:

2 timmar sedan sista uppdateringen. Hur går det?

Har fortfarande problem också, hade varit bra med en uppdatering.. testade att ringa men det fortsätter ringa trots man svarat i andra änden.

 

Hör ingen ton när man ringer. När personen man ringer svarar, står det fortfarande ringer på min telefon och på den andras har man svarat. Vi hör inte varandra.

Användarnivå 7
Emblem +29

Gäller detta endast Vimla 2.0 som vanligt?

Hej,

Kan ni uppdatera pa er felsokning och er problemlosning. 

 

Jag har inte kunnat ta emot samtal eller ringa de seanste 3 timmarna.

Detta maste fa en losning snarast. 

 

Detta ar otroligt irriterande och storande.

 

 

 

 

 

 

Statussidan säger sedan en halvtimme “A fix has been implemented and we are monitoring the results.” men jag ser fortfarande samma problem som Frank. (Har Vimla 2.0-SIM).

Samma sak här, rings per automatik upprepande samtal som aldrig kopplar upp..tyst i luren..

Jag har också Vimla 2,0 och samma problem som nämnts ovan i och runt Uppsala med en radie på 4 mil... 

Användarnivå 7
Emblem +29

Ni som upplever problem, har ni Vimla 1.0 eller 2.0? Det fungerar utmärkt för mig med Vimla 1.0.

Kan det komma en uppdatering över när telefonen förväntas fungera igen. Himla irriterande att inte kunna ringa ut och att ingen kan ringa in.

Jag har Vimla 2.0. Funkar inte!

Har Vimla 2.0. Funkar inte!!!! Skitirriterande när man har viktiga samtal i dag. Hoppas ersättning kan ges för det är inte första gången det händer 

Jag har ett riktigt viktigt samtal från vårdcentralen som inte kan vänta! Det här är ju katastrof! Detta behöver fixas omedelbart!

Samma här, fungerar inte för någon av våra 2 mobiler med Vimla 2.0 abonnemang. 

Uppdatera nu👍Många som är beroende av att telefonen fungerar. Viktiga samtal!!!!

Svara