Klistrad tråd Driftstörning

✅ [LÖST] DRIFTSTÖRNING: 2021-04-30 Problem med uppkoppling till nätverk, tal och SMS

  • 30 april 2021
  • 26 svar
  • 1548 visningar

Användarnivå 5
Emblem +20

Just nu har vi en pågående driftstörning som påverkar tal, SMS och uppkoppling till nätverket. Våra tekniker jobbar på att reda ut vad som har orsakat problemet och eventuell lösning så fort som möjligt. 

Uppdateringar kommer postas här så snart vi vet mer! 
 

UPPDATERING 2021-04-30, 17:09
Problemet har identifierats och teknikerna jobbar på en lösning. 

UPPDATERING 2021-04-30, 17:34
Problemet är nu klarrapporterat och allt bör fungera som vanligt igen. 

Upplever man fortfarande problem rekommenderas en omstart utav mobiltelefonen. Om en omstart inte löser problemet kontakta supporten.


26 svar

Användarnivå 7
Emblem +29

Även om jag tycker att driftstörningarna minskat sista tiden så sker det fortfarande alldeles för ofta. Kommer det alltid vara så att man ska bli drabbad av driftstörningar 1-2 ggr i månaden? För det har än så länge inte gått en månad utan att jag blivit drabbad av en driftstörning sedan jag bytte till Vimla 2.0. 

Användarnivå 6
Emblem +50

Hur är det ens möjligt att en operatör med massa kunder har driftstörningar titt som tätt?? Ni kör ju massa underhållning under nattetid ändå händer det så. Vimla måste vara den historisk sämsta operatör i Sveriges. Förstår inte varför PTS inte sätter stopp på den här lekstugan. Jag som oftast snackar gott om er har även jag tröttnat!! Har inga ord längre. Innan Vimla hade jag Comviq och i hela 20 års tid har jag inte haft en driftstörning som jag märkte av. Det är lite skillnad.

 

Har alla fått sitt att funka igen ,jag har inget som funkar. Någon mer?

Står att mitt abonnemang är på paus? gick in och det är på så hoppas det löser sig inatt

 

UPPDATERA GÄRNA

Har alla fått sitt att funka igen ,jag har inget som funkar. Någon mer?

Står att mitt abonnemang är på paus? gick in och det är på så hoppas det löser sig inatt

 

UPPDATERA GÄRNA

Mitt funkar inte heller 🤦🏼‍♀️

Borde man inte kunnat löst problemet efter 6 timmar? ? 🙄

När kommer dom fixa de här? Inget funkar och de är viktigt att folk kan få tag på mig

Inget funkar här hos mig  ännu ...

Användarnivå 7
Emblem +29

Ni som fortfarande har problem, har ni testat att starta om mobilen?

Ni som fortfarande har problem, har ni testat att starta om mobilen?

Japp men de fungerar fortfarande inte och de står att min abonnemanget kokker bli pausat för ingen anledning. Jag har betalat alla räkningarna

Användarnivå 7
Emblem +29

Ni som fortfarande har problem, har ni testat att starta om mobilen?

Japp men de fungerar fortfarande inte och de står att min abonnemanget kokker bli pausat för ingen anledning. Jag har betalat alla räkningarna

Om ditt abonnemang blivit pausat så är det något helt annat problem, det har inte med den här driftstörningen att göra.

Har du kollat flera år tillbaka i tiden att verkligen alla fakturor är betalda? För det jag kan tänka mig är felet är att du har någon väldigt gammal faktura som är obetald eller så är det något fel hos Vimla där man pausar kunders abonnemang av misstag (det har tyvärr hänt flera gånger tidigare). Finns tyvärr inte så mycket du kan göra för att få igång ditt abonnemang förrän på måndag när Vimlas support är tillbaka.

Jag har checkst och alla fakturor är betalda och jag kan inte vänta tills måndag med att få igång de då dom kommer inte öppna i tid då jag kommer ha folk som ringer mig innan dom öppnar och jag har bara kontakt med dom via sms och samtal via mobilen så jag kommer då inte kunna varna dom då.

Ni som fortfarande har problem, har ni testat att starta om mobilen?

Japp men de fungerar fortfarande inte och de står att min abonnemanget kokker bli pausat för ingen anledning. Jag har betalat alla räkningarna

Om ditt abonnemang blivit pausat så är det något helt annat problem, det har inte med den här driftstörningen att göra.

Har du kollat flera år tillbaka i tiden att verkligen alla fakturor är betalda? För det jag kan tänka mig är felet är att du har någon väldigt gammal faktura som är obetald eller så är det något fel hos Vimla där man pausar kunders abonnemang av misstag (det har tyvärr hänt flera gånger tidigare). Finns tyvärr inte så mycket du kan göra för att få igång ditt abonnemang förrän på måndag när Vimlas support är tillbaka.

Jag har checkst och alla fakturor är betalda och jag kan inte vänta tills måndag med att få igång de då dom kommer inte öppna i tid då jag kommer ha folk som ringer mig innan dom öppnar och jag har bara kontakt med dom via sms och samtal via mobilen så jag kommer då inte kunna varna dom då.

Användarnivå 7
Emblem +29

Jag har checkst och alla fakturor är betalda och jag kan inte vänta tills måndag med att få igång de då dom kommer inte öppna i tid då jag kommer ha folk som ringer mig innan dom öppnar och jag har bara kontakt med dom via sms och samtal via mobilen så jag kommer då inte kunna varna dom då.

Det du kan testa är att ta bort pausen på Mitt Vimla→ Inställningar. Om inte detta funkar finns det inte så mycket mer du kan göra tyvärr. Det är tyvärr nackdelen med lågprisoperatörer som Vimla, Hallon och Fello att man endast kan kontakta dom på vardagar, så inträffar det något fel på fredag kväll som i det här fallet så är man utan telefon till och med måndag när supporten öppnar igen.

Inte löst. Tal fungerar ej, enbart sms. Tyvärr inte första gången.

Minst sagt besvärande när man är telefonjour

Ni som fortfarande har problem, har ni testat att starta om mobilen?

Japp men de fungerar fortfarande inte och de står att min abonnemanget kokker bli pausat för ingen anledning. Jag har betalat alla räkningarna

Om ditt abonnemang blivit pausat så är det något helt annat problem, det har inte med den här driftstörningen att göra.

Har du kollat flera år tillbaka i tiden att verkligen alla fakturor är betalda? För det jag kan tänka mig är felet är att du har någon väldigt gammal faktura som är obetald eller så är det något fel hos Vimla där man pausar kunders abonnemang av misstag (det har tyvärr hänt flera gånger tidigare). Finns tyvärr inte så mycket du kan göra för att få igång ditt abonnemang förrän på måndag när Vimlas support är tillbaka.

Mitt abonnemang är pausat trots att alla räkningar är betalda 🤦🏼‍♀️ 

Fortfarande problem. Redan provat att starta om telefon, har betalningar på autogiro så inga problem därifrån heller. Hoppades att detta skulle vara löst över natten

Ska skiten inte funka förens måndag eller?🤯

Mitt funkar fortfarande inte!!!! Blir så himla trött! Hur många gånger ska det strula??? Min surf funkar inte och jag har då alltså köpt ny surf i onödan då jag trodde det skulle hjälpa?????? ÅTGÄRDA DETTA

Minst sagt under all kritik att inget har åtgärdats under helgen. Hoppas att ni som företag ger oss drabbade kunder någon form av ersättning och inte då data utan reducerad betalning. 

Fungerar fortfarande inte trots omstart.

Det var igång en kort stund under lördagen.

Vid första försök att ringa är det tyst man väntar ingen kopplingston, andra försöket blir man bortkopplad direkt,  3:e försök får man svar "Kan ej registreras på nätverk".

Ett av mina barns abonnemang har visat 0 surf i några veckor, det gick inte att ändra abonnemang (felmeddelande “Oups”...) och detta har påtalats. Fick besked om att det var en bugg och sen att det var åtgärdat. Det fick Vimla backa på eftersom det inte var åtgärdat. 
April övergick i maj och min son fick ingen ny surf och kunde således inte använda mobildata. Det finns sparad surf på abonnemanget, men den gick tydligen inte in. 
Det var droppen, så nu är det beställt ett annat abonnemang från annan operatör. Det visade sig dessutom att han får mer data där varje månad än hos Vimla. 
 

 

Användarnivå 4
Emblem +1

Har ominstallerat mobilen och kan inte fortsätta eftersom jag inte kan koppla upp mig till Vimla och få ett SMS från google. Har tvåvägs-vertifiering så jag kan inte logga in på datorn och se koderna :(

Hoppas det löser sig snart, kan inte göra ett smack sålänge mobilen inte fungerar och BankID inte fungerar.

Minst sagt under all kritik att inget har åtgärdats under helgen. Hoppas att ni som företag ger oss drabbade kunder någon form av ersättning och inte då data utan reducerad betalning. 

VERKLIGEN! 

Min son har fortfarande enbart 3G och kan fortfarande inte komma ut på nätet/inte skicka SMS/ringa etc. 

Min son har fortfarande enbart 3G och kan fortfarande inte komma ut på nätet/inte skicka SMS/ringa etc. 

Så hade jag det också! Kontakta dom på deras chatt! 

Användarnivå 7
Emblem +29

Hela dagen har gått men inte ens ett enda svar från Vimla i den här tråden. Illa.

Svara