DRIFTSTÖRNING

[LÖST] DRIFTSTÖRNING 2021-01-21: 2G/3G/4G tal och data

  • 21 January 2021
  • 11 svar
  • 812 visningar

Användarnivå 7

Just nu kan det vara problem att ringa eller surfa över 2G-, 3G-, och 4G-nätet. Våra tekniker har identifierat vad har orsakat problemet och jobbar med att lösa problemet så snabbt som möjligt för att du skulle kunna ringa och surfa som vanligt igen. 

STATUS: LÖST

 

UPPDATERING 2021-01-21

Problemet som orsakade driftstörningen är nu löst och vi övervakar nätverkets prestanda.


Detta ämne är stängt för kommentarer

11 svar

Användarnivå 7
Emblem +29

Vimla 2.0 har så fruktansvärt mycket driftstörningar, det här är 6:e driftstörningen sedan mitten av november för min del. Skärpning.

Användarnivå 6
Emblem +54

@Spotify Det ser ut att vara fel i Telenors nät som orsakar detta: https://www.telenor.se/kundservice/driftinformation/

Användarnivå 7
Emblem +29

@Spotify Det ser ut att vara fel i Telenors nät som orsakar detta: https://www.telenor.se/kundservice/driftinformation/

Jag har haft fler driftstörningar på två månader med Vimla 2.0 än jag hade på 5 år med Vimla 1.0. Tycker det säger allt. Första gången var det otur enligt dig, vad är det nu?

Användarnivå 6
Emblem +54

@Spotify Det är alltid otur när man blir drabbad av en driftstörning och jag beklagar verkligen att du upplevt flera under den senaste tiden. Denna gång är det fel i Telenors nät och förra gången var det på grund av något helt annat.

Driftstörningar är något vi ser väldigt allvarligt på men som du kanske förstår är en driftstörning något som inte går att förespå. Däremot garanterar jag dig att både vi och Telenor alltid går till botten med att hitta orsaken för att se till att samma fel inte orsakar det igen.

Användarnivå 7
Emblem +29

@Spotify Det är alltid otur när man blir drabbad av en driftstörning och jag beklagar verkligen att du upplevt flera under den senaste tiden. Denna gång är det fel i Telenors nät och förra gången var det på grund av något helt annat.

Driftstörningar är något vi ser väldigt allvarligt på men som du kanske förstår är en driftstörning något som inte går att förespå. Däremot garanterar jag dig att både vi och Telenor alltid går till botten med att hitta orsaken för att se till att samma fel inte orsakar det igen.

Fast ni förnekar ju att ni skulle ha generella problem med driften, hur ska jag känna mig trygg med att ni faktiskt gör någonting åt detta när ni förnekar problemen jag upplever? Både @Petter och @Felix_Vimla har ju senaste veckan gått ut och sagt att Vimla 2.0 är minst lika driftsäkert som Vimla 1.0, men min upplevelse som kund hos er går helt stick i stäv med vad dom påstår. Känns inte som ni tar dessa problem på allvar när vi inte verkar vara överens om att ni har stora problem med driftstörningar (oavsett grundorsak). 

Finns ingen mottagning alls för mig nu...

Nätet gick ner igår för alla tjänster. Fungerade igen efter ett tag. Nu efter 0:00 mycket instabilt och har gått ner av och till. Så det fungerar ännu inte ok tyvärr.

Stendött i Södertälje. Staplarna tittar fram ibland men endast för en kort stund. Surfen verkar helt död.

Nu funkar det igen. Blixtrande snabb surf som vanligt.

Fick 102mb/s i Bredbandskollen.

Är det denna driftstörningen som gör att jag inte kunnat ringa igår och idag i höllviken/falsterbonäset?

Jag har haft problem både igår och idag med detta, likaså min man. Tröttnat lite nu. Kollar ni på detta igen eller letar andra problem? Tack.