DRIFTSTÖRNING

[LÖST] 2020-09-25: Problem med att ta emot samtal

  • 25 September 2020
  • 28 svar
  • 1910 visningar

Användarnivå 7

Just nu kan vissa användare ha problem med att ta emot samtal. Det handlar främst om iPhones som ej automatiskt går ner till 3G från 4G vid inkommande samtal. 

Tillfällig lösning är att manuellt låsa telefonen till 3G:

I en Androidtelefon:
1. Gå till inställningar
2. Välj anslutning
3. Välj mobilnätverk
4. Välj nätläge
5. Välj endast 3G 
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:
1. Gå till inställningar
2. Välj mobilnät
3. Välj alternativ för mobildata
4. Välj röst och data
5. Klicka på 3G

Ni kan hålla er uppdaterade här: https://www.telenor.se/kundservice/driftinformation/

 

UPPDATERING: 2020-09-28

 

  • Störningen som orsakat att vissa användare tappade täckning i sina mobiler har helt löstes sedan kl.15 i fredags. 
  • Störningen som har påverkat samtal är inte klarrapporterat än. Vi har utfört en lösning för detta men övervakar situationen fortfarande. Vi kommer att uppdatera ytterligare  under dagen.

28 svar

Sedan jag gick över till 2.0 har det bara krånglat, folk försöker ringa mig men kommer aldrig fram, bara röstbrevlådan. Nu har jag tröttnat så idag har jag bytt till en annan operatör

Just nu kan vissa användare ha problem med att ta emot samtal. Det handlar främst om iPhones som ej automatiskt går ner till 3G från 4G vid inkommande samtal. 

Tillfällig lösning är att manuellt låsa telefonen till 3G:

I en Androidtelefon:
1. Gå till inställningar
2. Välj anslutning
3. Välj mobilnätverk
4. Välj nätläge
5. Välj endast 3G 
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:
1. Gå till inställningar
2. Välj mobilnät
3. Välj alternativ för mobildata
4. Välj röst och data
5. Klicka på 3G

Ni kan hålla er uppdaterade här: https://www.telenor.se/kundservice/driftinformation/

 

UPPDATERING: 2020-09-28

 

  • Störningen som orsakat att vissa användare tappade täckning i sina mobiler har helt löstes sedan kl.15 i fredags. 
  • Störningen som har påverkat samtal är inte klarrapporterat än. Vi har utfört en lösning för detta men övervakar situationen fortfarande. Vi kommer att uppdatera ytterligare  under dagen

Hej!

 

jag kan sen en vecka tillbaka inte ta emot inkommande samtal men kan ringa ut. Jag kan alltså inte ta emot ett enda samtal. Såhär har det varit i en vecka nu! 
 

jag har stängt av och på mobilen flera gången utan resultat. 
 

Jag har mailat er support om detta för sex dagar sen men inte fått någon återkoppling! 

Hej!

 

jag kan sen en vecka tillbaka inte ta emot inkommande samtal men kan ringa ut. Jag kan alltså inte ta emot ett enda samtal. Såhär har det varit i en vecka nu! 
 

jag har stängt av och på mobilen flera gången utan resultat. 
 

Jag har mailat er support om detta för sex dagar sen men inte fått någon återkoppling! 

 

Svara