Just nu kan vissa användare ha problem med att ta emot samtal. Det handlar främst om iPhones som ej automatiskt går ner till 3G från 4G vid inkommande samtal.
Tillfällig lösning är att manuellt låsa telefonen till 3G:
I en Androidtelefon:
1. Gå till inställningar
2. Välj anslutning
3. Välj mobilnätverk
4. Välj nätläge
5. Välj endast 3G
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)
I en iPhone:
1. Gå till inställningar
2. Välj mobilnät
3. Välj alternativ för mobildata
4. Välj röst och data
5. Klicka på 3G
Ni kan hålla er uppdaterade här: https://www.telenor.se/kundservice/driftinformation/
UPPDATERING: 2020-09-28
- Störningen som orsakat att vissa användare tappade täckning i sina mobiler har helt löstes sedan kl.15 i fredags.
- Störningen som har påverkat samtal är inte klarrapporterat än. Vi har utfört en lösning för detta men övervakar situationen fortfarande. Vi kommer att uppdatera ytterligare under dagen.