DRIFTSTÖRNING

DRIFTSTÖRNING: 2021-02-23: Påverkar täckning över 2G/4G nät

  • 23 februari 2021
  • 99 svar
  • 24636 visningar


Visa första inlägg
Detta ämne är stängt för kommentarer

99 svar

Användarnivå 7
Emblem +27

Vi blir nog en del som byter leverantör ikväll om inte kompensationen är väldigt generös!!

Det här var jag på Vimlas support om också, det kan inte fortsätta vara driftstörningar såhär ofta utan att vi kunder blir kompenserade öht. Jag har kollat igenom Vimlas villkor och man får kompensation om driftstörningen varat i 5 dagar eller längre, men om driftstörningen återkommer gång på gång då? Då får man absolut ingenting, det här 9:e driftstörningen sedan i november för mig. I bästa fall får man 1GB om man klagar hos supporten, men det är inte tillräckligt bra. Vimla måste börja kompensera kunderna på något sätt för det här fungerar inte längre.

Användarnivå 7
Emblem +27

Vimla har hävdat att 2.0 funkar minst lika bra som classic/1.0. Står Vimla fast vid det?

Jag har bara haft 2.0 sen i oktober/november och råkat ut för flertalet stora driftstörningar. Bra många fler och värre än vad jag hade under flera år på 1.0. Tipsningar hör av sig och säger att det är problem, PINSAMT för mig. Min dotter ringde från lånad telefon, rädd att det var fel på hennes. Suck.

 

Jag får täckning och kan ringa/skicka sms om jag låser till endast 3G/2G men ingen dataanslutning.

 

Har varit mer driftstörningar med Vimla 2.0 sedan november då jag bytte fram tills nu än med Vimla 1.0 som jag haft sedan 2014 fram tills november 2020 ;)

 

Så att säga att det är lika stabilt/funkar lika bra är från mitt perspektiv en ren lögn och en spark mellan benen på oss kunder.

Det här kan jag skriva under på. Tycker det är löjligt av @Petter_Vimla och @Felix_Vimla att påstå att Vimla 2.0 är minst lika stabilt som Vimla 1.0 för det är det helt uppenbart inte.

Användarnivå 1

Vi blir nog en del som byter leverantör ikväll om inte kompensationen är väldigt generös!!

Det här var jag på Vimlas support om också, det kan inte fortsätta vara driftstörningar såhär ofta utan att vi kunder blir kompenserade öht. Jag har kollat igenom Vimlas villkor och man får kompensation om driftstörningen varat i 5 dagar eller längre, men om driftstörningen återkommer gång på gång då? Då får man absolut ingenting, det här 9:e driftstörningen sedan i november för mig. I bästa fall får man 1GB om man klagar hos supporten, men det är inte tillräckligt bra. Vimla måste börja kompensera kunderna på något sätt för det här fungerar inte längre.

Nej vi kunder måste helt enkelt sätta ner foten!

Jag har varit kund i många år och dessutom värvat en hel del personer som nu vänder sig till mig och tycker jag lurat på dom ett värdelöst abonnemang! Jag kommer byta! 

Användarnivå 6
Emblem +50

När det händer så ofta nu då är det dags att vi får kompensation @Felix_Vimla ? Vi vill ha betalt för att vara försökskanin till Vimla 2.0. Det är ganska mycket ekonomiska förluster nu nar jag inte kan sälja min aktier i tid!

 

Tack för inlägget, löste problemet med att inte kunna ringa och skicka sms med min Iphone 7.

 

Skitdåligt av er att inte skicka ut att det är driftstörningar!! Har missat ett jävligt viktigt läkarsamtal nu! Hoppas ni kompenserar oss kunder för detta! Så illa!!!😡

på vilker sätt ska dom kompensera tänker du ? är ju knapp deras fel för att du missar ett telefonsamtal . vilket inte är kompensationskyldigt.. 

Som så många andra väntar jag ett telefonsamtal från min läkare idag. Fungerande telefon är helt enkelt livsavgörande. Det är andra gången jag drabbas av driftstörningar med Vimla. Förra gången tog det över två veckor att åtgärda felet. Denna gång kräver jag att ni rättar till felet före kl 14.00, mars 23. Så att min läkare kan nå mig.

 

Hos är hela familjen utan täckning sedan i flera timmar. Jätte drygt att man inte kan få täckning via andra aktörer under pågående störningar. 

Användarnivå 6
Emblem +50

Skitdåligt av er att inte skicka ut att det är driftstörningar!! Har missat ett jävligt viktigt läkarsamtal nu! Hoppas ni kompenserar oss kunder för detta! Så illa!!!😡

på vilker sätt ska dom kompensera tänker du ? är ju knapp deras fel för att du missar ett telefonsamtal . vilket inte är kompensationskyldigt.. 

Vi kunder har betalat för en tjänst som Vimla har inte kunnat leverera. Det är en tillräckligt argument.

Skall förstås vara februari 23.

Endast nödsamtal... Pågående i timmar.. Påverkar vardag maximalt. Får ha en nöd lur med ett Comviq kontant kort i beredskap

Användarnivå 6
Emblem +50

Kompensera Vimla inte då gör dom inget åt felet heller. Det måste kännas ekonomisk för att Vimla ska vakna.

Men för i h*********e

Vi blir nog en del som byter leverantör ikväll om inte kompensationen är väldigt generös!!

vad väntar du på ? byt bara ist för å gnälla så frukantvärt. så typiskt att man ska vara girig och kräva kompensation för nått som kan uppstå som ett “tekniskt fel”. finns ingen som hindrar dig till att stanna=)

Användarnivå 6
Emblem +50

Men för i h*********e

Vi blir nog en del som byter leverantör ikväll om inte kompensationen är väldigt generös!!

vad väntar du på ? byt bara ist för å gnälla så frukantvärt. så typiskt att man ska vara girig och kräva kompensation för nått som kan uppstå som ett “tekniskt fel”. finns ingen som hindrar dig till att stanna=)

Om du vill fortsatt ha problem så varsågod. Förstår inte ditt tänkt.

I have been waiting over 3 hours now. Do you know when will it be fixed?

 

Användarnivå 1

Men för i h*********e

Vi blir nog en del som byter leverantör ikväll om inte kompensationen är väldigt generös!!

vad väntar du på ? byt bara ist för å gnälla så frukantvärt. så typiskt att man ska vara girig och kräva kompensation för nått som kan uppstå som ett “tekniskt fel”. finns ingen som hindrar dig till att stanna=)

Ska bara få med mig lite fler folk först!!

Nej man får ju inte klaga, det är ju jättedumt. Betala och se glad ut bara😊

Men för i h*********e

Vi blir nog en del som byter leverantör ikväll om inte kompensationen är väldigt generös!!

vad väntar du på ? byt bara ist för å gnälla så frukantvärt. så typiskt att man ska vara girig och kräva kompensation för nått som kan uppstå som ett “tekniskt fel”. finns ingen som hindrar dig till att stanna=)

Ska bara få med mig lite fler folk först!!

Nej man får ju inte klaga, det är ju jätte dumt. Betala och se glad ut bara😊

klaga är en sak men att kräva en GENERÖS kompensation för att det är ett tekniskt fel är fullt retarded. … 

 

Användarnivå 1

Men för i h*********e

Vi blir nog en del som byter leverantör ikväll om inte kompensationen är väldigt generös!!

vad väntar du på ? byt bara ist för å gnälla så frukantvärt. så typiskt att man ska vara girig och kräva kompensation för nått som kan uppstå som ett “tekniskt fel”. finns ingen som hindrar dig till att stanna=)

Ska bara få med mig lite fler folk först!!

Nej man får ju inte klaga, det är ju jätte dumt. Betala och se glad ut bara😊

klaga är en sak men att kräva en GENERÖS kompensation för att det är ett tekniskt fel är fullt retarded. … 

 

Ser inget fel med det då problemen aldrig blir lösta… Du kanske är här för första gången?

Borde man inte få en notifiktion via e-post när det uppstår en sådan störning?

Användarnivå 6

Vimla har ju bevisat gång på gång att man inte lyssnar längre. Jag tror att det enda man kan göra för att visa sitt missnöje är att lämna Vimla och försöka ta med sig så många tipsningar som möjligt. Vimlas “nya” plattform är ett misslyckande och den skulle aldrig ha lanserats. Tyvärr alltså. Det var länge sen jag slutade värva folk till Vimla. Kan inte försvara det längre.

Kan inte göra någonting. Har "endast nödsamtal" 😒

 

Användarnivå 7
Emblem +27

Jag befinner mig i centrala Stockholm, för mig fungerar inte knepet med att låsa till 3G i mer än någon minut, det som däremot fungerar är att låsa till 2G så att man åtminstone kan ringa och smsa. Men det är en värdelös lösning för då kan man inte surfa alls.

Användarnivå 6

Borde man inte få en notifiktion via e-post när det uppstår en sådan störning?

Jag tror att det är en för stor mängd man behöver skicka ut för att det ska bli bra. Kan bli långa fördröjningar så att folk får mailet om problemen när de redan är lösta. Man får själv ha lite koll på https://status.vimla.se och kanske följa @Vimla_se på Twitter.

Just nu har vi en driftstörning som kan orsaka att täckning försvinner på 2G/4G nätverket. Våra tekniker har identifierat orsaken och jobbar med att lösa det så fort som möjligt.

Om du upplever detta problem kan du testa låsa mobilen till 3G som lösar tillfälligt problem tills våra tekniker har löst problemet. 

 

Så här låser du mobilen till 3G:

 

I en Androidtelefon:

1. Gå till inställningar

2. Välj anslutning

3. Välj mobilnätverk

4. Välj nätläge

5. Välj endast 3G

(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:

1. Gå till inställningar

2. Välj mobilnät

3. Välj alternativ för mobildata

4. Välj röst och data

5. Klicka på 3G

 

UPPDATERING 2021-02-23, 12:48

Våra tekniker jobbar för fullt med att lösa grundorsaken till denna driftstörning. I de allra flesta fall har vi sett att låsa mobilen till 3G-nätverket gör så att man får täckning igen dock det är avsedd som en tillfällig lösning till problemet. Så fort jag har mer information kring denna driftstörningen kommer jag att uppdatera denna tråd. 

 

Nu är det dags för en ny uppdatering.

Just nu har vi en driftstörning som kan orsaka att täckning försvinner på 2G/4G nätverket. Våra tekniker har identifierat orsaken och jobbar med att lösa det så fort som möjligt.

Om du upplever detta problem kan du testa låsa mobilen till 3G som lösar tillfälligt problem tills våra tekniker har löst problemet. 

 

Så här låser du mobilen till 3G:

 

I en Androidtelefon:

1. Gå till inställningar

2. Välj anslutning

3. Välj mobilnätverk

4. Välj nätläge

5. Välj endast 3G

(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:

1. Gå till inställningar

2. Välj mobilnät

3. Välj alternativ för mobildata

4. Välj röst och data

5. Klicka på 3G

 

UPPDATERING 2021-02-23, 12:48

Våra tekniker jobbar för fullt med att lösa grundorsaken till denna driftstörning. I de allra flesta fall har vi sett att låsa mobilen till 3G-nätverket gör så att man får täckning igen dock det är avsedd som en tillfällig lösning till problemet. Så fort jag har mer information kring denna driftstörningen kommer jag att uppdatera denna tråd. 

det här funkar inte på min telefon, där går det inte att låsa till ett nät, bara att ange vilket nät jag föredrar. testade detta helt utan resultat. är ju utan fungerande telefon...