DRIFTSTÖRNING

2020-11-11: Problem med täckning och samtal

  • 11 november 2020
  • 55 svar
  • 5662 visningar


Visa första inlägg

55 svar

Har inte kunnat använda min telefon sen igår står att jag har täckning men kommer inte ut på nätet eller liknande, tacka vet jag att man har wifi hemma. Och jag har startat om mobilen x- antal gånger. 

Jag jobbar hemifrån per telefon om det fortsätter på det här sättet blir jag av med jobbet kanske vi får börja kolla andra bolag

Just nu har vi upptäckt en störning som påverkar täckning och samtal. Våra tekniker undersöker vad som har orsakat störningen och jobbar på att åtgärda det så fort som möjligt.

Användare kan uppleva att deras mobiler saknar täckning eller inte kan ringa ut / kan ringa endast nödsamtal. 

Vi kommer uppdatera löpande här i tråden. 

 

UPPDATERING 2020-11-11, 16:26

Om du upplever att du saknar täckning i mobilen kan du testa att starta om mobilen, eller slå på och av flygplansläge. Det borde lösa problemet för de allra flesta användare. 

Vi uppdaterar med mer information löpande här i tråden.

 

UPPDATERING 2020-11-11, 17:18

Problemet har åtgärdats och för de allra flesta användare borde täckning ha kommit tillbaka av sig själv. Om du upplever fortfarande att du saknar täckning kan tu testa återigen starta om mobilen så borde det lösa problemet. 

Vad gör man om det fortfarande inte fungerar? 

Har inte haft täckning på mobilnätet sedan i onsdags kl 16.00. Det är nu fredag. Jag hoppas innerligt att ni kompenserar ekonomiskt för alla som upplever problem. Känns inte kul att betala fullpris för något som inte fungerar. Då kommer vi alla att byta. Att ni dessutom inte kan felsöka vad som är problemet snabbare är ju förbluffande! 

Riktigt besviken!
(Förstår dessutom inte heller varför det står att jag är en ny användare när jag haft vimla iminst 3 år)

Att tvinga folk byta till Vimla 2.0 med MÄNGDER av kända problem är bara en stor fet SKANDAL!

NU ÄR OSÄKERHETEN TOTAL OM MAN KAN NÅS ELLER EJ! IBLAND STÅR DET ‘Endast nödsamtal’ MEN SOM PRECIS NU SÅ KAN JAG ÄNDÅ INTE NÅS PÅ FLERA FÖRSÖK TROTS NÄSTAN FULL MOTTAGNING!

*** JAG TROR FLER ÄN JAG VILL HA EN OMEDELBAR LÖSNING PÅ DETTA! ***

BIT I DET SURA ÄPPLET OCH INSE ATT 2.0-EXPERIMENTET EJ FUNGERAR OCH SKICKA OSS SIM-KORT AV GAMLA TYPEN IGEN! ANNARS ÄR DET BARA ATT LÄGGA NER VIMLA

TILLFÖRLITLIGHETEN SOM EJ FINNS NU ÄR A OCH O!
 

Användarnivå 6
Emblem +55

Har inte haft täckning på mobilnätet sedan i onsdags kl 16.00. Det är nu fredag. Jag hoppas innerligt att ni kompenserar ekonomiskt för alla som upplever problem. Känns inte kul att betala fullpris för något som inte fungerar. Då kommer vi alla att byta. Att ni dessutom inte kan felsöka vad som är problemet snabbare är ju förbluffande! 

Riktigt besviken!
(Förstår dessutom inte heller varför det står att jag är en ny användare när jag haft vimla iminst 3 år)

Hej @Anna Bjerkén,

Jag beklagar att du upplevd du inte haft täckning sedan i onsdags. Denna driftstörning löstes samma dag - har du testat att starta om din mobil sedan driftstörningen? Om det inte hjälper kommer vi behöva undersöka djupare och då vill jag be dig chatta med oss där vi kan hjälpa dig i realtid. 

Svara