Buggar i den officiella Vimla-appen

  • 15 maj 2017
  • 78 svar
  • 1 visning

Här rapporterar vi buggar och fel som hittas i Vimlas officiella Android- och iOS-app.



78 svar

Har laddat hem till Android. Gick långsamt men bra att logga in. Klickade på förbrukning men då kraschade appen. Efter det kan jag inte logga in. Fel lösenord eller e-post.

Kan inte logga in på min iPhone 7. Har t.o.m. provat att ändra lösenord.

@madlazydragon


Samma här med exakt samma mobil. Samma fel som du.

@Nisse


Samma här, kan inte logga in. Annan mobil Sonny Z3.

Samma här... OnePlus X

Användarnivå 6
Emblem +5

Fungerar fint på iPhone 6s+ iaf =

Kan inte heller logga in. Android version 6.0

@Michael funkar inte för mig på iPhone 6s iOS 10.3.1 eller iPad PRO iOS 10.3.

Kunde inte heller logga in först, men efter att ha skapat ett konto på forumet kunde jag logga in med de uppgifterna.

Gissar att vimla API:et inte har tillgång till samma uppgifter som när man regga sitt konto på vanliga hemsidan vimla.se.

"Så det är med stor stolthet vi äntligen får presentera den officiella Vimla-appen! Sedan i vintras har några av oss lagt ner otroligt mycket tid för att göra en riktigt fin app till er."

Ni kan inte lagt ner speciellt mycket tid eftersom man inte ens kan logga in. Ni bör inte vara alltför stolta över den här appen. Gör om, gör rätt!

@madlazydragon Har exakt samma problem. Försökte tillfälligt byta till ett enklare lösenord (enbart a-z, 0-9 och mindre än 30 tecken), ingen skillnad.

  • @VonTanell @EricW se mitt svar lite högre upp och se om det hjälper :)

@martengooz provade precis och det funkar inte heller. Använder du en annan mailadress än ditt Vimla konto till ditt forumskonto?

@madlazydragon ja, jag använder samma emailadress.

Oneplus 3 här. Gick att logga in efter 4 "fel lösenord" som INTE var fel... Sen när man är "inloggad" står den bara och laddar utan att nåt händer... Totalt broken app tyvärr 😕 trista att se, hoppas det löser sig för er.

Oneplus 3t, samma för mig som för övriga. Går inte att logga in. Men har samma problem på forumet så det kanske är nått med servern?

Går inte att logga in. Har försökt att använda de nya inloggningsuppgifterna jag använde för att kunna delta i det här forumet (eftersom det inte heller här gick att logga in med de inloggningsuppgifter jag har i datorn). Fungerade inte heller. Väntar på att jag skall få ett mail från Nisse som säger att nu har vi ordnat det så att det går att logga in :-)

iPhone 7, kan inte heller logga in.
Klickade för att få nytt lösen, men det kommer inget. :(

Verkar som om ingen kan logga in, kan bara instämma att samma för mig.

(Samsung Galaxy S6, Andriod 6.0.1)

Fungerar inte för mig att logga in i appen, får bara svaret att jag använder fel email eller lösenord fast det är rätt.


Likadant kunde jag inte logga in med mitt vimlakonto här på forumet, fick samma svar då fast jag använder rätt uppgifter så jag var tvungen att registrera mig för ett forumkonto med samma mailadress och lösenord till mitt vimlakonto.


Samma här - går inte att logga in, feluppgifter meddelande trots att alla uppgifter är rätt :-(

Varför släpper man ut appen utan att testa innan att allt fungerar :-/

Jag kan inte heller logga in kör med android 6.0 marshmallow. Men tare lugnt folket, Vimla har snart fixat detta! Vi ska va glada att vi när som helst har en app som vi kan kolla saldo och göra ändringar i! 🙂

Snyggt jobbat Vimla!

För mig funkar det, hade doxkbeta appen innan. Avinstallerade den och installerade den nya, och loggade in som vanligt.

Användarnivå 6
Emblem +5

Kan bara konstatera att mitt vimla verkar ligga nere helt nu. Skulle gissa på att @Viktor @Nisse och resten av Vimla-teamet jobbar för fullt med det.



Kan inte heller logga in. När jag begär ett nytt lösenord så får jag inget mail.

Fixa detta nu så blir det säker en grym app. 😊

Svara