Vimla, kolla februaridebiteringen!

  • 27 februari 2018
  • 8 svar
  • 2 visningar

Användarnivå 6
Emblem +1

Team Vimla, i övermorgon ska februari månads räkningar börja betalas.

För att ni ska slippa en massa pyssel med folk som inte vill betala 6.66 kr extra, kolla över debiteringen innan den görs! Det är vi som graderade ner från fritt till 60/600 som påförts detta (enorma) belopp. Om det inte blir borta innan betalning börjar göras kommer det att bli massor av gnäll och krångel.

Passa också på att kolla det där med 4,2 GB som det tycks stå på alla oss som bytte till 6GB (fast det ju inte har med betalning att göra).

(Mina 6.66.kr kan ni få göra nåt kul för.)


8 svar

Fortfarande samma fel. Vet flera med felaktiga belopp, både för höga respektive för låga. Konstigt att Vimla inte agerat än.

@Asawi

Emblem +1

@Asawi @Jan-Sjöberg


Debiteringen motsvarar kostnaden för uppgraderingen av datanivån som ni har genomfört via Mitt Vimla. Datanivån fick ni tillgänglig direkt.


Någon debitering för nedgradering sker nämligen inte.


Vi valde dock under den här perioden att inte debitera fullpris vid uppgraderingarna eftersom vi väntade att många skulle ske, därav så betalar man istället endast för de dagarna som är kvar i månaden. Precis så som det vanligtvis är för uppgradering till fria samtal/meddelanden.



Edit: Gällande datamängden 4.2 så kommer det rättas till nu efter månadsskiftet.

Användarnivå 6
Emblem +1

@Viktor_Vimla Tack för svaret. Jag förstår hur du menar.

Men lite tokigt blir det om man inte kan byta från en prispa till en annan med samma pris utan att betala extra. Jag tror att vi alla hade varit helt nöjda med att bara välja begränsade samtal och vänta några dagar på extra data, men gick det inte att göra. Nu blev det ju vara några få kronor så det spelar ingen roll för den sakens skull men ni behöver nig titta på hur man ska kunna byta tillbaka till begränsade samtal utan att först uppgradera datan. Den borde kunna hoppa upp automatiskt för den som ligger på lägsta nivån och väljer begränsade samtal. Helt ok om der dröjer till månadsskiftet tycker jag i alla fall om det på det viset blir utan extra kostnad.

Vänta nu, så det tillkommer någon form av extraavgift om man byter mellan de två lägsta nivåerna av abonnemang, trots att de kostar lika mycket? @Asawi

Användarnivå 6
Emblem +1

@Per-Axel-Martin-Albinsson Det borde det ju inte göra, men det verkar som vi liksom får betala för de fria samtalen vi inte ville ha... I alla fall om man gör bytet själv på Mitt Vimla. Vet inte riktigt... Ska man byta är det nog bäst att låta kundtjänsten göra det verkar det som.

Jag har fått ett annat märkligt besked. Nämligen att mitt abonnemang kommer att nedgraderas från fria samtal/sms till 60/600 först den 1/4. Detta ska enligt tidigare uppgift ske 1/3. Kommer jag nu att få betala 50 kr extra för mars månad. Detta är fel. Skärpning Vimla


Användarnivå 6
Emblem +1

@Lars-Christiansson Tror att det "bara" är månadsskiftesstrul. Samma hos mig. Men är tämligen säker på att jag har 60/600 redan nu.Avvakta till mitten av nästa vecka och se om allt ser ut som ska då.

Tack Asawi.

Svara