Fråga

Vimla drar för mycket vid uppgradering av abonnemang

  • 28 August 2022
  • 1 svar
  • 82 visningar

Användarnivå 1

En fördel med Vimla är tipsrabatten. Men kanske inte vid uppgraderingar.

Jag har varit med länge hos Vimla och har högre tipsrabatt än min månadskostnad.

Jag trodde att kostnaden för en innevarande månad kvittades mot den månadens tipsrabatt, även vid uppgraderingar av abonnemanget. 

I juli uppgraderade jag abonnemanget tillfälligt från 100 kr/mån till 170 kr/mån.

Min tipsrabatt för juli var 170 kr. Jag trodde därför att det skulle bli 0 kr för Juli, även efter uppdatering.

I augusti hade jag enligt Vimla 150 kr i tiprabatt. Abonnemanget för augusti var 130kr/mån

Jag trodde att kostnaden även för augusti därmed skulle vara 0 kr.

 

Istället drar Vimla 50 kr i början av augusti. 

Vimla har debiterat på följande sätt:

100 kr för juli minus tiprabatt 170 kr → 0 kr för jul

Uppgradering till 170 kr för Juli lades istället på Augusti månads räkning och tiprabatt. Så för augusti blir det alltså 

130 kr (för augusti) + 70 kr (för juli) - 150 kr (tiprrabatt för augusti) = 50 kr att betala!

Detta är ju oärligt tycker jag. Kostnad för juli ska väl ändå kvittas mot tiprabatt för juli och inte mot tipsrabatt för augustii. Jag hade 70 kr i outnyttjad tipsrabatt för juli. Dessa borde uppgradering för juli kvittats emot. 

 

Den 3:e augusti skickade jag mail till supporten om detta. Den 16:e fick jag ett svar på email om att dom har långa svarstider. Sen dess har jag inte hört något. Dom skrev att om jag svarar på mailet så behåller jag min plats i kön. Men när jag svarade på mailet fick jag ett nytt supportärendenummer! 

 

 

 


1 svar

Användarnivå 2
Emblem +2

Hejsan @finlirarn,

Okej, jag förstår. Att du inte har fått svar av supporten än får jag verkligen beklaga! Vi har haft och har fortsatt väldigt mycket trafik in till oss, och vår support kämpar för att svara alla i nöd så snabbt som möjligt. Testa att inkomma till vår chatt, för att få den allra snabbaste hjälpen hur som helst!

Gällande uppgraderingar så har det under en lång tid varit att mellanskillnaden för uppgraderingen läggs på nästkommande månadsbetalning. Du kan hitta mer information om uppgraderingar här: Hur Byter Jag abonnemang?
För att förenkla det så gäller följande för uppgraderingar: Vid en uppgradering sker ändringen direkt och mellanskillnaden för datan läggs på abonnemangskostnaden nästkommande månad.

Hur det än är så ska vår support självklart kika på det här. Om du inte får svar senast imorgon, kontakta oss gärna via chatten så du får hjälp.
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 09:00-16:00).

Svara