Vem står bakom det nya företaget som vi ska betala till

  • 1 mars 2019
  • 9 svar
  • 2 visningar

konstigt att få ett e-post där ni byter betalnings företag. Utan att säga vem som står bakom det nya. Jag vill veta detta innan jag byte


9 svar

Det gjorde jag med, lite mer info skulle sitta fint. Men jag sökte på nätet och fick svar

Användarnivå 6

@Bengt-Lennart-Mattsson

Du får gärna dela med dig här vad du hittade om den nya betalpartnern.


https://billogram.com/

Det jag hittade var att några yngre personer hade startat detta bolag. Det mesta stod på engelska. Tror te att jag kommer att använda mig av dom tar hellre faktura

Utgår ifrån att Vimla övervägt bytet noga och jag som konsumet bör förlita mig på det. Klarnafrågan har varit på tapeten länge, Vilma verkar bestå av yngre personer de med, men borde inse vilka konsekvenser ett felaktigt beslut kan leda till

Jag har inte fått nåt mail om att Vimla har bytt till nåt annat betalnings företag. Jag betalade min faktura genom swisch insättning i fredags den 1 mars men jag har ännu inte mottagit ett sms om att Vimla har fått pengarna! Summan var på 163,50 kr och inne på mina sidor så står det fortfarande OBETALD! Konstigt!

  • De har bytt och kolla på skräppost på mailen.
  • Kalofshë mirë.
  • @Christine-Rexhepi

Jag brukar att radera allt som kommer in i skräppost inkorgen. Men vad heter mottagaren som man kan söka på då om jag har fått nåt mail ? Vad heter de nya? @G.M

Tydligen riktar deras hemsida in sig på företagen i första hand. Letade efter om det går att se mina fakturor men den tjänsten verkar inte erbjudas. Många stördes av dröjsmålsränta och avbetalningserbjudanden, det blir nog bra med denna lösning då det inte är så stora belopp. Dock tycker jag att Vimla kunde tydligare redogöra orsaken till bytet, och inte” bara berätta” som det stod i SMS Vad jag ser är att tjänsten är integrerad med Vimla och det blir nog bra när ni vant oss

Svara