Varför strular klarna så ofta?

  • 4 januari 2017
  • 5 svar
  • 3 visningar

När det här systemet började var det massa strul, till slut efter spärrade abonnemang så gick det igenom,

har funkat sen dess men nu är skiten igång igen....

Jag har lagt in kortet som alltid funkat, men funkar inte och jag får upp samma ruta om att mata in kortuppgifterna,

kollade med banken men kortet är öppet för internetköp, så vad är problemet??

Kan ni inte byta tillbaka till gamla systemet, som jag upplevde funkade mycket bättre???!!!

Jag tryckte förresten på en knapp med autogiro, men den försvann så jag vet inte vad som hände, väldigt osäker och dåligt

betalsystem.


5 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

Varmt välkommen till forumet @Claes-Christensen!

Jag beklagar att du upplever systemet som krångligt. Under "Kontouppgifter" på Mitt Vimla kan man se vilken betalmetod man valt och ifall man betalar med kort kan man också se vilket kort som är inlagt.

I ditt fall har du 7/1 fått en mailfaktura skickad till dig. Vill du betala den med kort så går det bra att göra på Mitt Klarna och vill du fortsättningsvis betala med kort lägger du inte det kort du vill ha på Mitt Vimla.

Känner du att systemet är osäkert eller svårt att navigera igenom så är du varmt välkommen till chatten - vi hjälper mer än gärna till så att du känner dig trygg och så att det blir rätt!

@Petter Här funkar det inte heller med Klarna - och vad värre är är att ingen på Klarna svarar på mina mail, trots påminnelser. (Era integritetsinställningar på forumet är också trasiga - trots att jag inte vill att mitt efternamn ska synas syns det...)

Användarnivå 5
Emblem +1

@Linda-Morberg


Skicka ett PM till mig här på forumet så tar jag det vidare till Klarna direkt imorgon!


När det gäller ditt namn så syns det inte, utan det som syns är ditt användarnamn på forumet. Du kan byta det under https://forumet.vimla.se/user/linda-morberg/edit


/Viktor

@Viktor Går inte att byta användarnamn, det fältet är låst.


Skrev fel i förra inlägget - det är ni på Vimla som inte svarar på mina mail, inte Klarna. Skickade det första 3 januari och har påmint er den 4 januari och i dag den 11 januari. Vore tacksam för svar på dom mailen.

Användarnivå 5
Emblem +1

@Linda-Morberg


Skicka vad du vill ha för användarnamn så fixar jag till det. (Linda är dock upptaget)


Ah, då förstår jag. Varje gång du uppdaterar ditt ärende så kommer du längst bak i kön då ditt ärende inte klassas som äldst. Jag letar upp det direkt och svarar dig! /Viktor

Svara