Spärr Simkort utan påminnelse

  • 1 juni 2021
  • 1 svar
  • 5 visningar

Hej !

Jag förlorade mitt bankkort  och jag fick spärra det vilket gör att betalningen gick inte fram,men vad är som dåligt att ni fick stänga simkort under ett viktigt samtal och utan att påminna mig för att kunna betala den på ngt annat sätt, jag anser att ni inte seriösa och jag tänker att bytta till ngn anna opreratör i framtiden, nu har jag ändrat uppgifter av mitt nya bankkort för denna gång och jag hoppas att ni aktivera mii abonnemang igen./Mohammed Taoudi


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Mohammed Taoudi186,

I samband med att en betalning misslyckas skickar vi följande SMS:

“Hej XXX,

Betalningen av fakturan som avser ditt abonnemang med nummer XXX misslyckades. Dubbelkolla att du har pengar på kontot och att vi har rätt kortuppgifter. Vi kommer att göra ett nytt försök de närmsta dagarna.

Du kan också logga in på mitt.vimla.se eller i Vimla-appen, gå till betalningar och klicka på knappen "betala nu" för att betala direkt. Tills dess att betalningen inkommit är funktionen utlands- och betalsamtal avstängd på ditt abonnemang. Efter betalning aktiverar du funktionen igen på Mitt Vimla under inställningar.

Det är viktigt att ditt abonnemang betalas så snart som möjligt då ditt abonnemang spärras vid utebliven betalning.

/Vimla”


Har du inte mottagit detta SMS beklagar jag och jag kan även se att ditt abonnemang hoppat igång igen nu efter att betalningen inkommit.

Svara