Sms från vimla

  • 1 februari 2018
  • 22 svar
  • 14 visningar

Hej fick ett sms om att vimla inte kunnat ta betalt som vanligt för mitt abonnemang. Stod att jag skulle kontakta Klarna om jag betalar via faktura. Detta har jag gjort och där finns inga obetalda fakturor utan den senaste fakturan från er är betald.I smset stod det även att ni tills vidare har stoppat mina betal och utlandstjänster. Hur går vi vidare? Va det något felutskick eller något som ni måste åtgärda?Mvh Annika


22 svar

Användarnivå 6
Emblem +2

@Annika-Lundberg Det gäller din kommande faktura, inte den betalda.

Jag tror om du går in under betalsätt på mitt vimla då ska det gå att manuellt betala avgiften för februari

@MikaelE Jo men hur kan jag betala en faktura som inte kommit till mig ännu?

Den får jag ju via Klarna och de kunde inte se någon hos si. Då är det ju kommunikationen er emellan som det är fel på.

Jag inväntar min faktura från Klarna då antar jag??

Mvh Annika

Användarnivå 3

Det är ju precis samma som hände mej förra månaden. Jäkla vansinne. Ingen kan förklara vad som händer.

Definitivt inte Vimla. Du kommer inte att få någon faktura, utan hänvisas till swish, så blev det för mej.

Jag ser mej om efter en annan leverantör. Detta är sanslöst.

Användarnivå 4
Emblem +1

@Isabelle_vimla , något du kan lösa?

Det verkar ha varit mycket problem under de senaste två månaderna. Det är ju faktiskt Vimlas ansvar att lösa detta om kund kontaktar i god tid.

@Annika-Lundberg

Det meddelandet innebär att fakturan för februari aldrig skapades. Det kan bero på flera olika anledningar, tex att du flyttat och adressen inte är uppdaterad eller att Klarna har ändrat något i sin bedömning.

För att få en faktura utskickad för denna månad behöver du logga in på Mitt Vimla och uppdatera din betalmetod. Du kan följa guiden på vimla.se/betalmetod

Användarnivå 3

@Isabelle_vimla

Vad är det för skitprat. Det är ju samma text du klistrar in överallt som svar???

Har ni inget svar till era kunder utan att ha en standard text som ni klistrar in??

Jag tycker det är för jäkligt hur Klarna behandlar era kunder som vill betala.

Detta hände även mej nu. Precis som förra månaden.

Ni säger att ni inte tar kreditkontroll. Men KLARNA gör det VARJE MÅNAD.

Dom skyller på sitt system vilket är också skitprat. Normalt är att en leverantör

gör en kreditkoll EN GÅNG. Klarnas system gör något sattyg varje månad.

Jag har inga problem som jag sagt. Betalningarna har dessutom fungerat tidigare.

Vad är det som har hänt helt plötsligt?? Ni måste ju för tusan reda ut detta, NU!

Klarna påstår att i sitt avtal med er så gör deras system en kreditkoll eller vad som händer.

Det ni kallar att kontrollera att jag inte står under förmyndare och inte kreditkontroll

gör Klarna varje månad vilket av någon anledning helt plötsligt ställt till problem för många.

Ni ljuger ju?


Dessutom har jag ändrat till kortbetalning. Det funkar inte heller...

Samma sak hände även mig nu, trots att jag har autogiro som betalningsmetod. Kollade även saldot på kontot, och pengar fanns där så det räcker och blir över. Gick in och betalade manuellt, men vore ju skönt att slippa detta framöver.

Problemet lär ju inte ligga hos oss kunder..

@MaKa

Har läst allt i tråden och det är sådant här som gör att kunder lämnar sin operatör för en annan!!!

Hör ni det Vimla?!

Att det fuckas upp så kaptialt för kunder om och om igen gör att ni faller i tron om att ni kan göra ert jobb!

Det har talats om andra betalmetoder LÄNGE men ni har inte fixat detta, helt jä.vla ofattbart, på riktigt, OFATTBART!

För er egen skull, långsiktigt, hoppas jag att ni LYSSNAR OCH HÖR på vad era kunder vill.

Mig som kund har ni VÄLDIGT SNART förlorat, sneglar bort mot operatören Fello.


Tack för mig.

Jag har samma problem! Har haft faktura via klarna och har funkat tills nu men fick sms igår av vimla att de ej kunde ta emot min betalning så jag byte betalningsmetod till autogiro, kommer vimla dra pengar från mitt konto nu för februari? Jag vill inte att mitt abonnemang stängs av...

Användarnivå 4
Emblem +1
@Jacqueline-Jalakas sa:
Jag har samma problem! Har haft faktura via klarna och har funkat tills nu men fick sms igår av vimla att de ej kunde ta emot min betalning så jag byte betalningsmetod till autogiro, kommer vimla dra pengar från mitt konto nu för februari? Jag vill inte att mitt abonnemang stängs av...


Har du kontaktat Vimla via chatten?

@CoffeeTears ja det har jag, de sa att min faktura är påväg och att jag ska vänta 2-3 dagar och har den ej kommit innan dess så ska jag höra av mig igen.

Användarnivå 4
Emblem +1

Hade avvaktat till imorgon, sen hade jag gått på de igen. Faktiskt deras ansvar.

Egentligen ska man aldrig vara på de utan de ska sköta sitt jobb.


Har aldrig behövt skriva till comviq om fakturan, utan jag fick den på klarna varje månad i 10 år utan problem, men med Vimla så verkar det vara problem och inte bara med fakturan utan även andra problem och det är ju synd.

Samma fel har inträffat säkert 10 gånger för mig. Varje gång blir det samma idiotfel. Vet inte vilka de är som är störst klåpare - Vimla eller Klarna? Frågar man de ena säger de att det är de andra det är fel på och att man ska kontakta dem och vice versa. Idioter båda två. Fixa det här nu!

Har fortfarande inte fått någon faktura, vad ska jag göra? Vill ju inte att abonnemanget stängs av pga att man ej betalat men är ju inte så lätt att göra det när man ej får någon räkning...

Jag har samma problem! Har haft faktura via klarna och har funkat tills nu men fick sms igår av vimla att de ej kunde ta emot min betalning så jag byte betalningsmetod till autogiro, kommer vimla dra pengar från mitt konto nu för februari? Jag vill inte att mitt abonnemang stängs av...
Användarnivå 4
Emblem +1

Hade nog ställt lite krav på Vimla här faktiskt, nu är chatten stängd tyvärr men hade sagt rakt ut att ni får ge mig en faktura att betala så jag inte blir avstängd och det ska ske idag. Har du loggat in mot klarna så att det inte ligger en faktura där?

Sen @Petter_Vimla - det är många som frågar om info kring betallösningarna och hur det arbetet går, jag tycker inte att ni ska vara tysta längre utan faktiskt svara, det är okej att ni inte kan ge mer info i dagsläget men att man åtminstone får ett svar, för kommer detta fortgå på det här sättet så kommer folk inte att stanna kvar. Jag har sett för många situationer som just nu b.l.a Jacquline sitter i. Det SKA INTE vara möjligt att falla mellan stolarna.

Lite ansvar vill jag se nu.

Ja men vad ska jag göra liksom... Är rätt flexibel och skulle till och med kunna swisha in pengarna eller nått så länge abonnemanget inte stängs av... @CoffeeTears

Användarnivå 4
Emblem +1

Ja det är klart att man är det för man vill ju göra rätt för sig, tycker det är för jävligt att du inte får gehör. Jag är själv bara kund hos Vimla så jag kan bara ge dig råd att ställ krav och ge dig inte förrän det är löst och ställ kravet på att det ska lösas imorgon, för det är faktiskt Vimlas ansvar.

@Jacqueline-Jalakas


@CoffeeTears svårt också när de ej har kundtjänst....

Nu har det gått "2-3 dagar" och jag har inte fått någon faktura alls.

Användarnivå 4
Emblem +1

De har kundtjänst-chatt vardagar 09-17 (lunchstängt 12-13).

Når dem via Mail: på hej@vimla.se. De svarar vanligtvis inom 5 arbetsdagar.

Men detta verkar vara så pass akut nu så det borde blivit chatten redan idag.

Fick exakt samma sms förra månaden.

Jag betalar dessutom direkt via mitt kort, alltså de drar summan från mig. När jag väl fick tag på kundtjänst så sa de att de försöker dra en gång till vilket de gjorde och då funkade det.

Jag har alltid täckning på mitt konto och helt plötsligt fick jag uppdatera min betalmetod. Känns som att smsen de skickar ut är till för att skrämma kunderna. Hur kan de skicka ut ett sms på samma dag som räkningen ska betalas? De måste ju hinna försöka dra pengarna innan de skickar ut hotelser.


Som tur är så löste det sig och jag hoppas det går smidigare denna gång.

Svara