Problem med Klarna igen

  • 7 januari 2018
  • 8 svar
  • 54 visningar

I dag ficka jag SMS och mail att betalning (Faktura) inte kunde ske. Vad jag kan se har jag ingen faktura att betala?? Hade samma problem för några månader sedan. Jag har inte ändrat något betalsätt och det finns pengar på kontot.

"Dessvärre misslyckades din betalning för ditt abonnemang med nummer xxxxxxxx Om du betalar med kort innebär det att din bank nekade betalningen och om du valt faktura innebär det att Klarna nekade dig för fakturabetalning"

/Steffe


8 svar

Ser nu att mitt betalsätt har ändrats till autogiro ???

Jag har inte ändrat!!

Vad händer??

Hade problem i oktober 2017 med Vimla/Klarna betalning

Då gick det inte heller att betala... Då skrev ni att ni skulle avsluta sammarbetet med Klarna.

@Björn-Stefan-Ågren74

Såg att någon hade liknande problem tidigare i veckan:

https://forumet.vimla.se/topic/2519/automatisk-%C3...

hej, har precis ringt fram och chattat med både vimla och klarna. Enligt klarna hade de fått en reservation på 150kr från vimla men de inväntade ett godkännande från vimla innan de kunde skicka ut fakturan. Vimla hävdade att de hade gjort allt rätt men som sagt fakturan kunde inte utfärdas förrän vimla godkände.


Det hela slutade med att vimla ringde till supporten hos klarna och strax efteråt fanns fakturan hos klarna.


Klarna påtalade att vimla har haft stora tekniska problem på sistone.



Bra jobbat Fredrik V! 👍

Användarnivå 3

@Björn-Stefan-Ågren74 sa:

I dag ficka jag SMS och mail att betalning (Faktura) inte kunde ske. Vad jag kan se har jag ingen faktura att betala?? Hade samma problem för några månader sedan. Jag har inte ändrat något betalsätt och det finns pengar på kontot.
"Dessvärre misslyckades din betalning för ditt abonnemang med nummer xxxxxxxx Om du betalar med kort innebär det att din bank nekade betalningen och om du valt faktura innebär det att Klarna nekade dig för fakturabetalning"

/Steffe

Samma här den 5/1. Fanns ingen faktura hos Klarna. Vimla stängde av mina betal och utlandstjänster. Kan Vimla svara på vad som är problemet? Är det bara Klarna som är kassa som det sägs?

@Benny-Hansson

Klarna hänvisar till att det är vimla som har problem med sin plattform gällande fakturor. Ring till klarna och hör med dom om de har ett underlag som väntar på vimlas godkännande. Klarna kan inte utfärda en faktura utan att vimla godkänner fakturan

Användarnivå 3

Nej Klarna hade inget betalningsuppdrag från Vimla.

Det var därför jag undrade om det enbart är Klarnas fel allt strul?

Hej har försökt att betala med klarna men godkänns tydligen inte. Trodde att ni hadde klarna "direkt" där pengarna dras från mitt konto direkt. Har inget kontokort så den vägen är också stängd. Har bytt över mobilnr. till er, så nu ska ni stänga av mig imorgon 19/4. Fattar inte att ni inte har någon vettig lösning på detta, JAG VILL BETALA MEN KAN INTE GENOMFÖRA EN BETALNING. I dagens läge med Bank id och internettbank är detta en bagatell att åtgärda I mina ögon. Eller en faktura direkt till från er till mig.Mvh Thomas Olofsson

Svara