Omöjligt att betala?

  • 15 maj 2019
  • 6 svar
  • 3 visningar

Hej,

Av någon anledning strulade tydligen överföringen vid månadsskiftet och vi fick därför påminnelse-sms idag om att vi måste betala senast imorgon, eftersom abonnemanget annars spärras. Men det går inte att betala? Klarna-kopplingen är apokalyptiskt buggig och när jag väl får kontakt står det att jag ska betala 0 kr. Jag har lagt in mina kortuppgifter och fått ok att betalning gått igenom, men eftersom det inte gick att ändra summan från 0 kr så är min faktura fortfarande obetald. Har nu lagt orimligt mycket tid på det här och vill bara betala.

//Patrik


6 svar

@Patrik-Lundberg15 Nu får jag exempelvis det här felmedddelandet.

{"code":"BadRequest","message":"Missing parameter: phone"}

Sitter nu på desktop, men har också testat appen + att surfa på telefonen via browsern

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Patrik-Lundberg15


Jag har manuellt triggat din betalning nu och den har gått igenom :)

Du bör inom kort se att dragingen görs. Du kommer alltås ej spärras!

@Ida_Vimla Tack och bock!

@Ida_Vimla exakt likadant för mig. Har ägnar stor del av dagen i chatt och swishat. Pengarna studsade tillbaka och nu genomförs köpet genom klarna. Vill absolut inte att det blir spärrat. Det lovades jag att det inte skulle bli så hoppas på det.

Hej, har också samma, ha inte kunnat betala då det står 0kr via klarna och nu har jag inte tillgång till telefonen. Hoppas jag kan få hjälp trots er kickoff. Vet inte vilka mer sätt jag kan ta mig till för att få den betald?

Emblem

Hej @Marielle-Pettersson19
Jag ser att din betalning genomfördes igår, så ditt abonnemang kommer inte att spärras.


@Christian-Boysen det går att uppdatera betalmetoden trots att det står 0 kr i klarna rutan.
Följ instruktionerna på vimla.se/betalmetod så kommer det att fungera.
Ifall du trots det stöter på patrull så maila till hej@vimla.se så kommer vi att hjälpa dig med en lösning!

//Gawain

Svara