ökad kostnad

  • 18 January 2021
  • 9 svar
  • 286 visningar

Hej

 

Jag upptäckte att min kostnad har gått upp, vad beror detta på? 

 

Mvh Emelie Sandberg 


Detta ämne är stängt för kommentarer

9 svar

Användarnivå 6

Hej @Esa87,

Tack för din fråga. Jag har kikat på ditt abonnemang och ser att skillnaden beror på dina tipsningar. Under fliken Tipsningar i Mitt Vimla kan du se över dina tipsningar, och vilka är aktiva/aktuella. 

Varje tipsning ger dig rabatt på 10 kr men en tipsning blir först aktuell när den du har tipsad har betalat sin egen månadsfaktura. Om en tipsning är inte aktuell än står det som Pågående i Mitt Vimla, men ändrar sig till Aktiv när den som du tipsat har betalat sin faktura. Då ändras din egen månadsfaktura för att visa rätt summan.

Om du har flera frågor kring din månadskostnad kan du istället chatta med oss då vi skulle behöva verifiera dig som abonnemangshavaren.

Hej

Jag gick in på mitt vimla och det är oförändrat, fortfarande två tipsningar men ändå ökad kostnad.

Användarnivå 6

Hej @Esa87,

Tipsningarna blir först aktuella dvs, ger rabatt när de är aktiva. Jag ser 2 tipsningar med status pågående på ditt abonnemang. När dessa 2 blir aktuella kommer de ge dig 20 kr rabatt och då kommer din faktura vara på 80 kr, som är den summa du har tidigare betalat. :slight_smile:

Om du har flera frågor kan du gärna chatta med oss. Chatten är öppen vardagar mellan 09:00 - 16:00!

Användarnivå 6

Hej @Spotify,

Jag har kikat på ditt abonnemang och ser flera tipsningar dock kan inte se något som ser fel ut.

Flera av de som är inaktiva är för att de är avslutade abonnemang och andra med status ‘pågående’ har inte än betalat sina månadsfakturor. Dessa som har betalat står som ‘aktiva’ på ditt abonnemang. Jag kan tyvärr inte gå in i detaljer över detta offentliga forumet men du är alltid välkommen att chatta med oss så kan vi undersöka om du vet att någon du tipsat har betalat sin månadsfaktura dock det visas fel i Mitt Vimla. 

Användarnivå 6

Hej @Spotify,

Jag ser att du var i chatten med min kollega som har fixat dina tipsningar så att de nu visas rätt, även för den kommande månad (februari). Vi har också bett våra utvecklare att titta på ditt abonnemang för att reda ut varför dessa extra tipsningar lades in på ditt abonnemang och väntar svar från dem. 

Samma problem för mig. Vimla ni har problem med tips rabatterna. Alla mina har betalat i god tid och ändå åkte jag på 20kr extra på feb fakturan. Jag gick in och kollade att alla var aktiva innan fakturan kom och det var de. Agera ASAP tack!

Jag har exakt samma problem som många andra här rapporterar. Detta är bara en av många aktiva och skapade trådar i forumet de senaste dagarna.

Igår drogs det 10 kr för mycket på mitt kort. Jag är helt säker på att min tipsning är aktiv användare av sitt abonnemang.

Detta är uppenbart ett större problem hos Vimla.

Användarnivå 6

Hej @Alexx,

Jag beklagar att dina tipsningar visades inte korrekt på ditt abonnemang och det drogs för mycket pengar på din januari faktura. Jag har nu justerat så de tipsningar som saknades i januari har lagts på din nästkommande faktura istället. 

Våra tekniker undersöker nu en möjlig bugg med tipsningar och vi hoppas att komma med en lösning på det så tipsningarna visas rätt i Mitt Vimla igen. 

Tack så mycket @Felix_Vimla ! Snabbt och smidigt hanterat :)