✅ Besvarat

obetald faktura

  • 11 August 2020
  • 5 svar
  • 151 visningar

Jag har fått meddelande om att min faktura inte är betald. Jag har kortbetalning som betalningsmetod och jag har inte haft några problem med betalningar innan. Jag har kontrollerat att det finns pengar på kontot och gått in på mitt Vimlakonto för att en ny dragning ska göras vid 2 tillfällen nu. 

När görs en ny dragning? Funkar inte betalningsmetoden längre?

icon

Bästa svar av Vimla_CM 11 August 2020, 09:12

Visa original

5 svar

Användarnivå 7

Hej @Andreja,

Jag beklagar att du har inte kunnat betala din faktura med kort. Förra veckan hade vi störning med det betalningssystemet vi användaer för kortbetalningar då vi behövde starta om hela systemet. Just nu testar vi fortfarande att allt funkar och i fall att vi inte kunna göra dragning, kommer vi att göra ett nytt försök inom de nästkommande dagar.

Om du hart fått SMS att din betalning kunde inte genomföras och att ditt abonnemang kommer att spärras kan jag försäkra dig att ditt abonnemang kommer överhuvudtaget inte att spärras då felet ligger med vårt system. 

Hej flix det är så att jag hade tappat bort mitt bankkonto så jag hade spärrat den därför ni inte kunde dra pengarna. Men nu har jag gjort ändring på kortet ni kan dra pengarna och starta om abonnemanget 

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @Alice Athneeal Danial 

När du lagt in ditt nya kort behöver du också klicka på “betala” bredvid den/ de obetalda fakturorna. När summan kunnat dras kommer ditt abonnemang att hoppa igång igen efter en omstart.

Jag har nu skickat flera meddelande till att för att starta mitt abonnemang o den är inte i gång än och jag betalade nu vet jag inte vad jag ska göra mer men om det fortsätter så kommer jag säga upp abonnemanget 

Hej

Det ligger fortfarande en obetald faktura som jag får påminnelse på trots att jag har autogiro. Det var nog i samband med min flytt till Vimla som denna faktura inte gick att betala. Var vänlig och debitera det via autogiro.

Vet faktiskt inte vad jag ska göra, har varit i kontakt med Er tidigare.

mvh

Birgit Florén

Svara