Ni har stängt ner mitt abonnemang!

  • 9 September 2019
  • 12 svar
  • 58 visningar

Hej

Jag uppgraderade tillfälligt men uppgraderade senare tillbaka igen. Fick därför en högre faktura på 60 kr. Denna kom dock i separat vilket aldrig hänt tidigare.

Huvuddelen av beloppet (200) var betalt men pga övriga belopp kom senare missade jag att betala det.

Sen stängdes mitt abonnemang plötsligt av i söndags. Jag visst inte det kunde hända. Det var väl automatiskt 10 dagar efter förfallodagen.

Hur som helst är beloppet betalt nu och ni måste aktivera mitt konto igen. Ändra eller strula helst inte något heller med datatrafik. Jag har mer än 40 gb nu.

Jag har aldrig under alla år jag varit kund hos er inte betalat i tid. Sen nu kan jag inte ens ringa eller surfa via abonnemanget. Detta ger mig stora problem och är inte ok. Dessutom pga omständigheter ovan och det mesta av räkningen var betald. Så återställ gärna detta omedelbart.


12 svar

Jag har liknande problem. Jag hade betalat min faktura men fick en till med "påminnelseavgift" på 60 kr trots att jag betalat. I appen stod det "Betald" när jag loggade in. Jag betalade de 60kr extra, men sedan spärrades mitt SIM-kort. Måste också få mitt konto aktiverat igen, väldigt problematiskt med tanke på att allt finns på telefonen idag.

Jag har samma problem här. Fakturan som släpade efter är betald i söndags, men abonnemanget är fortfarande avstängt.

Helt värdelöst att dessutom chatten är stängd i hela en månad. Hur ska jag kunna kontakta er där svarstiden på mail är flera dagar ?

Öppna upp abonnemnget igen genast !

Har precis samma problem. Fick en påminnelse avgift, som jag betalade så fort jag fick vift om den. Men nu är allt nere...

Sitter ju jättefint nu när man söker jobb och behöver ringa samtal Osv.

@Tom200

Ok och tack till alla som svarat! Vore dock bättre om företrädare för Vimla också svarade. Jag har tidigare haft överlag positiva erfarenheter av Vimla men detta är inte bra.

Det jag undrar är om det aktiveras automatiskt igen efter att betalning gått igenom? Annars är man ju i stort sett körd med att kunna använda Vimla abonnemang om det avstängts.

Jag är i samma sits som andra här i tråden att jag behöver använda telefoni men har i mitt fall råkat missa en betalning på 60 kr. Så jag hade nästan betalt allt men ändå stängdes det ner.


Sen som vissa påtalat fruktansvärt att just nu kan Vimla inte ens nås genom chatten. Hade jag vetat något som detta skulle inträffa hade jag varit snabbare med att betala. Trodde inte det spelade så stor roll med det beloppet och hade nästan glömt det. Nu är det dock betalt.

Jag kommer ju kanske tvingas köpa ett kontantkort från annan operatör om detta inte löses mycket snart. Ska jag kunna ringa finns få andra lösningar.

Vimla om de läser detta måste göra något! Alternativet är att vi tvingas lämna er som kunder. Tragiskt men kan man ens avsluta abonnemanget när det inte går att få kontakt med operatören?



Detta är mitt ärendenummer. #662717

Ni måste lösa detta nu och andras problem annars kommer många tvingas lämna Vimla.

@Tom200 sa:

Tragiskt men kan man ens avsluta abonnemanget när det inte går att få kontakt med operatören?

Det finns två sätt att avsluta ett abonnemang hos Vimla och det är viktigt att man gör rätt.

Vill du ha med dig numret till din nya operatör ska du inte avsluta något hos Vimla utan bara ta kontakt med din nya operatör så löser de överflyttningen av numret och ditt abonnemang hos Vimla kommer att avslutas.

Vill du bara avsluta ditt Vimla abonnemang och inte bryr dig om numret kan du välja att avsluta ditt abonnemang inne på Mitt Vimla. Men gör inte det om du vill flytta med dig numret. Avslutar du ditt abonnemang inne på Mitt Vimla så låses numret och du kan inte få med det till en ny operatör utan att kontakta Vimla och be dem låsa upp numret igen.

@Sven


Tack! Men jag vill att de aktiverar mitt abonnemang igen så jag kan ringa. Sker detta hyfsat snabbt behöver jag inte avsluta det.

Jag har betalat alla fakturor men möjligen det överskjutande beloppet inte registrerats än.


Ordnas det inte snart måste jag köpa kontantkort från annan operatör

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Tom200,

Jag har kikat över ditt ärende och ser att betalningen är registrerad nu. Starta om din telefon om 15 minuter så hoppar den igång för dig!

Mvh Emil

Användarnivå 6
Emblem +54

@Pelikanen Jag har nu kopplat din swishbetalning till fakturan och satt igång ditt abonnemang. Starta om telefonen om 15 minuter så hoppar det igång för dig.

@Samuel-Gomez Ditt abonnemang är igång, starta om telefonen nu direkt så ska det fungera!

@Wilma-Westin-Lundqvist Jag har skickat dig ett PM där jag efterfrågar info om vilket telefonnummer det gäller så ska jag kika även på ditt abonnemang.

Mvh Emil

Tack så mycket! Då kunde det tydligen lösa sig i alla fall. Som jag skrev har jag tidigare också goda erfarenheter av er. Detta kändes dock hemskt då det stängdes av under helgen och jag inte ens efter kunde få kontakt med er. @Emil_Vimla

@Emil_Vimla mitt är också avstängt, kan ni kolla på det snälla?

#663022

Användarnivå 6
Emblem +54

Du har PM @Louise-Sonesson

Svara