Fråga

Mobihub

  • 5 February 2021
  • 1 svar
  • 535 visningar

Hej!

Jag står på min omyndiga  dotters telefon. Mobihub, som vi inte vet vad är, har dragit 150 kronor och hotar med att dra 50 kronor i veckan för en prenumeration som aldrig är beställd. Nu vill de jag ska skriva stop för en tjänst som aldrig är beställd om jag ska avsluta den. Jag trodde att hennes abonnemang var skyddat mot sådant här. Vem betalar tillbaka felaktigt dragna kostnader?


Detta ämne är stängt för kommentarer

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Mismarie,

Om din dotters nummer som står i ditt namn hos oss debiterats för betaltjänster är abonnemanget öppet för utlands- och betalsamtal och då kan man råka skriva upp sig på prenumerationstjänster. 

Du bestrider dessa köp direkt hos Mobihub och om de drar tillbaka kostnaden kommer det att försvinna från fakturan/ återbetalas till dig. Du kan även ta hjälp av Etiska rådet för betalteletjänster för att bestrida detta, rådet är en oberoende stiftelse som har ansvar i Sverige att reglera betalteletjänster.