✅ Besvarat

kundservice

  • 2 June 2020
  • 6 svar
  • 229 visningar

Hej.

Undermålig service. Är det verkligen service att behöva vänta i upp till 5 arbetsdagar på ett svar från en kundtjänst?! 

Nä, fy.

Har gjort betalning till er men uppgivit fel OCR nr. Ska jag nu då få vänta på svar i 5 dagar samt under den tiden var utan surf?! Så otroligt dålig service. Behöver jag då ytterligare fråga något när jag fått svar, måste jag vänta ytterligare upp t 5 arbetsdagar. Ja, då har det snart gått en månad. Nä. Detta är inte OK.

 

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 21 August 2020, 09:54

Visa original

6 svar

Användarnivå 1

Riktigt dålig kundservice. Och dessutom så får man inte något svar inom 5 arbetsdagar heller. Har inte hört ett knyst från vimla efter mina två mejl... Dags för konsumentverket.

-Då det för min del gäller ett abonnemang som jag betalar för men inte får något för ALLS. sedan 31juli.. 

Användarnivå 7
Emblem +29

Riktigt dålig kundservice. Och dessutom så får man inte något svar inom 5 arbetsdagar heller. Har inte hört ett knyst från vimla efter mina två mejl... Dags för konsumentverket.

-Då det för min del gäller ett abonnemang som jag betalar för men inte får något för ALLS. sedan 31juli.. 

Du kan skriva en recension här:

https://se.trustpilot.com/review/vimla.se

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @PJson,

Nu under sommaren har vi haft lite lägre bemanning på grund av semestrar etc. vilket har lett till att vi fått lite längre hanteringstid på mailen än vanligt och det beklagar jag verkligen! 

Chatten är att rekommendera för snabbare hjälp vid mer akuta ärenden.

Försökte hitta mail från dig med där du angett uppgifterna du betalt med men hittade inget på den mailadress du har kopplad i forumet. Du kan kontakta Billograms support själv och ge dem det felaktiga OCR-numret och det rätta så ska de kunna koppla betalningen mot rätt faktura.

@Livia Alicia Elisabeth Dedorson jag ser tyvärr inte att du mailat oss sedan juni men att du försökt chatta med oss i slutet av juli men ej kommit fram. Har jag förstått det rätt om att ditt SIM-kortsbyte gått vidare men du ej fått något SIM-kort i tid i så fall får jag beklaga! Om du fortfarande inte har SIM-kortet beställer du ett nytt SIM-kort på Mitt Vimla → Inställningar → Spärra SIM så skickar vi dig ett nytt!

Användarnivå 1

Hej @PJson,

Nu under sommaren har vi haft lite lägre bemanning på grund av semestrar etc. vilket har lett till att vi fått lite längre hanteringstid på mailen än vanligt och det beklagar jag verkligen! 

Chatten är att rekommendera för snabbare hjälp vid mer akuta ärenden.

Försökte hitta mail från dig med där du angett uppgifterna du betalt med men hittade inget på den mailadress du har kopplad i forumet. Du kan kontakta Billograms support själv och ge dem det felaktiga OCR-numret och det rätta så ska de kunna koppla betalningen mot rätt faktura.

@Livia Alicia Elisabeth Dedorson jag ser tyvärr inte att du mailat oss sedan juni men att du försökt chatta med oss i slutet av juli men ej kommit fram. Har jag förstått det rätt om att ditt SIM-kortsbyte gått vidare men du ej fått något SIM-kort i tid i så fall får jag beklaga! Om du fortfarande inte har SIM-kortet beställer du ett nytt SIM-kort på Mitt Vimla → Inställningar → Spärra SIM så skickar vi dig ett nytt!

Ja det stämmer. Kan inte leta upp och ta screenshots på mejlen jag skickat då jag skickade de via er hemsida.

Meb jo tack, jag har skickat. Och Nej, ni har inte ens skickat något simkort. Kommer väl antagligen inte att få det nya heller.

 

Och som du ser så har jag försökt använda er j*#$+ chatt, men som du såg så var den ju värdelös.

 

Så hjälp mig med hur vi gör för att jag skall få tillbaka pengarna jag betalat (200kr) för det abonemanget och den mobiltelefoni-servicen som ni är skyldiga att ge mig då, det är dealen, därför ger jag er pengar. Men eftersom jag nu suttit här i över en månaden utan att kunna använda simkortet alls. Så vet jag att jag har rätt till återbetalning av dessa pengarna! Och då är jag generös.

 

För detta har kostat mig mera än så, även pengar för de extra kontantkortet som jag behövt tanka som ersättning. Och förlorade arbetsintervjuer som i sin tur ger lön, pga att ingen kan ringa på min telefon. Och ansökan med numret går inte att ändra retroaktivt.. 

Användarnivå 1

Hej @PJson,

Nu under sommaren har vi haft lite lägre bemanning på grund av semestrar etc. vilket har lett till att vi fått lite längre hanteringstid på mailen än vanligt och det beklagar jag verkligen! 

Chatten är att rekommendera för snabbare hjälp vid mer akuta ärenden.

Försökte hitta mail från dig med där du angett uppgifterna du betalt med men hittade inget på den mailadress du har kopplad i forumet. Du kan kontakta Billograms support själv och ge dem det felaktiga OCR-numret och det rätta så ska de kunna koppla betalningen mot rätt faktura.

@Livia Alicia Elisabeth Dedorson jag ser tyvärr inte att du mailat oss sedan juni men att du försökt chatta med oss i slutet av juli men ej kommit fram. Har jag förstått det rätt om att ditt SIM-kortsbyte gått vidare men du ej fått något SIM-kort i tid i så fall får jag beklaga! Om du fortfarande inte har SIM-kortet beställer du ett nytt SIM-kort på Mitt Vimla → Inställningar → Spärra SIM så skickar vi dig ett nytt!

Ja det stämmer. Kan inte leta upp och ta screenshots på mejlen jag skickat då jag skickade de via er hemsida.

Meb jo tack, jag har skickat. Och Nej, ni har inte ens skickat något simkort. Kommer väl antagligen inte att få det nya heller.

 

Och som du ser så har jag försökt använda er j*#$+ chatt, men som du såg så var den ju värdelös.

 

Så hjälp mig med hur vi gör för att jag skall få tillbaka pengarna jag betalat (200kr) för det abonemanget och den mobiltelefoni-servicen som ni är skyldiga att ge mig då, det är dealen, därför ger jag er pengar. Men eftersom jag nu suttit här i över en månaden utan att kunna använda simkortet alls. Så vet jag att jag har rätt till återbetalning av dessa pengarna! Och då är jag generös.

 

För detta har kostat mig mera än så, även pengar för de extra kontantkortet som jag behövt tanka som ersättning. Och förlorade arbetsintervjuer som i sin tur ger lön, pga att ingen kan ringa på min telefon. Och ansökan med numret går inte att ändra retroaktivt.. 

Väntar fortfarande på svar via mejl på bekräftelse om återbetalning av mina, nu, 300kronor som jag betalat er och inte fått något utav det jag betalat för! 

Användarnivå 7

 Hej @Livia Alicia Elisabeth Dedorson,

Jag beklagar att du är inte nöjd med den upplevelse du haft med vår support. I vårt system kan jag inte se att vi har fått mejl från dig sedan 21 juni, men jag ser att du försökte chatta med oss den 2:a augusti. I fall du har hört av dig via vårt kontaktformulär eller mejl skickar vi alltid en bekräftelse att vi tagit emot ditt meddelande. Om du inte får bekräftelsen kan det vara så att något har gått tokigt.

Eftersom du inte har kunnat använda ditt abonnemang under hela augusti har jag krediterat din sista faktura. Du kommer att få en kredit-avi från Billogram. 

I juli så använde du ditt abonnemang för att både ringa, surfa, och messa, så jag förstår det som att abonnemanget fungerade som vanligt den månaden.

Svara