Kortet spärrat för utgående trafik

  • 4 November 2019
  • 11 svar
  • 82 visningar

Hejsan!

Hade lite problem med betalningarna under september och missade betala septembers faktura. Har fått påminelse sms av vilma där de står att mitt kort är spärrat tills jag har betalt fakturan. Jag har klickat länken som var i meddelandet och betalat de som fanns att betala. Kortet är fortfarande spärrat, det finns inget för mig att betala på hemsidan då de står att alla fakturor har blivit betalade. Kan inte se eller komma åt några fler betalningar så har jag missat något eller? Varför är kortet fortfarande spärrat?



11 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Petra-Wollmer,

Det verkar som att upplåsningen för abonnemanget fastnat lite, jag tvingar vidare det manuellt nu direkt så en omstart av telefonen borde lösa problemet för dig! :)

Lägger in 5 extra GB i din surfpott som plåster på såren!

Mvh Emil

Samma sak har hänt mig !! Jag förstår inte hur jag ska göra !! Håller På att bli galen!! Hjälp!!

Loll

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Karin-Louise-Werner!

Aktiveringen efter inkommen betalning hade fastnat i systemet. Ber om ursäkt för detta!

Jag har nu kickat igång abonnemanget manuellt, om du startar om telefonen ska det fungera fint igen.


Jag slänger på 5GB på ditt abonnemang som förlåt!

Mvh Mimmi

Samma sak har hänt mig. Var sen med betalningen men betalade igår via den nya Billogram, men betalningen drogs inte direkt så i morse (lördag) fick jag ett sms att all utgående trafik är spärrad.
Känns sådär att inte kunna ringa eller nåt under hela helgen nu 😞

Finns det ingen typ av akut support?
Jag har skärmdump på att betalningen är registrerad hos Billogram..

/Maria

@Maria-Claesson sa:

Finns det ingen typ av akut support?

Vimla har ingen officiell support utanför kontorstid vardagar. Om man har tur händer det att någon från Vimla kommer in i forumet under helgen och hjälper till. Det är dock inget man kan räkna med.

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Maria-Claesson!

När man betalar via sin internetbank så tar de 1-2 bankdagar innan pengarna når oss. Blocken för ett abonnemang släpps när betalningen är oss tillhanda.
På fakturan finns det ett alternativ där du kan swisha in betalningen. När ett abonnemang är spärrat rekommenderar jag detta - då kickar abonnemanget igång direkt.


Jag har svarat på ditt PM gällande din betalning även.

Mvh Mimmi

varför har ni dragit betalningen för sept. och november men inte för oktober och därför spärrat min telefon?

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Kerstin-Lellky

Jag har svarat dig i PM.

Mvh Mimmi

Hej! Har samma problem som de andra här. Kan ni lösa det manuellt som i övriga fall? Tack för hjälpen!

Exakt samma problem för mig. Väntat en vecka sen betalning gick igenom och startat om mobilen varje dag. Surf funkar men inte utsamtal eller sms. 
 

mejlat supporten men naturligtvis inte fått hjälp (förra gången tog det en månad).

 

hur kan ni med?

Hej! Har samma problem som de andra här. Kan ni lösa det manuellt som i övriga fall? Tack för hjälpen!

Har du fått någon hjälp?

Svara