✅ Besvarat

iTunes tjänst

  • 6 September 2021
  • 3 svar
  • 49 visningar

Min 14 årige son har blivit lurad att betala iTunes tjänst - nu dras det 55 kr med en frekvens på några timmar. Han har varken Iphone eller appleid så det är inte ngt han använder sig av. 

icon

Bästa svar av Amanda_Vimla 6 September 2021, 10:20

Visa original

3 svar

Användarnivå 3
Emblem +10

@envil,

Så lite så! Skönt att höra att du snabbt fick kontakt med Apples support :blush:

Har du bestridit köpen hos dem? Om de går med på en återbetalning så brukar det gå att få pengarna tillbaka via oss.

Tack @Amanda_Vimla. Jag har pratat med Apple som stoppat framtida köp frågan är vad som händer med de köp som redan lagts på fakturan. Det är absolut inget ngn av oss har köpt.

Användarnivå 3
Emblem +10

Hej @envil,

Grymt att du har uppmärksammat det här! För att direkt stoppa att fler köp kan genomföras via abonnemanget så kan du kika in på ditt Mitt Vimla > Inställningar och stänga av Premiumtjänster. Då kan inga fler köp registreras från och med den stunden.

Vad gäller de köpen som redan har registrerats så behöver du kontakta Apple för att få mer information om köpen. Gällande betaltjänster så fungerar Vimla och andra operatörer ungefär som banken gör i samband med att du gör ett köp i en fysisk butik. Vi har tillgång till belopp, tid och butik men inte till artiklarna samt informationen om dessa.

Känner du absolut inte igen köpen så kan du då direkt bestrida dem hos Apple.

Lycka till nu - jag hoppas att de snabbt hjälper dig! :fingers_crossed:

Svara