Fråga

inte rimligt med er höjning.

  • 1 June 2022
  • 11 svar
  • 568 visningar

Användarnivå 1

Jag har kontrakt på 6 Gb nu betalar jag 100 kr med mina tipsningar. 
nu ska ni tvinga mig att betala 20kr mer i månaden och mer Gb som jag inte behöver. 
är detta lagligt?????


11 svar

Användarnivå 1

Ja, de har rätt att ändra villkoren med 30 dagars framförhållning. Du har rätt att avsluta ditt abonnemang utan uppsägningstid om du inte är nöjd med de nya villkoren.

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @kinnaz58,

Det är tråkigt att höra att du inte ser ändringen som en förbättring, som vi hade hoppats! Vi ändrar din surfnivå till 7 GB för så lite som 20 kr extra, vilket är väldigt förmånligt då 1 GB extrasurf annars kostar 45 kr/st.

Vill du inte ta del av detta, så kan du såklart nedgradera till 3 GB för 100 kr/mån. Självklart förstår jag att detta kan upplevas som en försämring, men vår förhoppning var att kunna bjuda på 1 GB extra till ett riktigt schysst pris! 😊

Hej @kinnaz58,

Det är tråkigt att höra att du inte ser ändringen som en förbättring, som vi hade hoppats! Vi ändrar din surfnivå till 7 GB för så lite som 20 kr extra, vilket är väldigt förmånligt då 1 GB extrasurf annars kostar 45 kr/st.

Vill du inte ta del av detta, så kan du såklart nedgradera till 3 GB för 100 kr/mån. Självklart förstår jag att detta kan upplevas som en försämring, men vår förhoppning var att kunna bjuda på 1 GB extra till ett riktigt schysst pris! 😊

Hur kan man se detta som en förbättring? Jag får en halvering av datamängden när jag fortsätter att betala detsamma. Förklara gärna varför du tycker att det är bättre.

Användarnivå 1

Hej

Nu är det så att många 55+ valt 6GB/100kr för att det är det billigaste abbonemanget och inte för att de behöver 6GB surf. Abbonemanget för hundra kronor finns fortfarande kvar så varför förutsätter ni att alla vill ha 7GB och betala 120kr? Det finns säkert äldre personer som har autogiro och inte uppmärksammar att de nu får betala mer för något som de inte använder. Ni borde i god tid meddelat att det finns två alternativ, antingen behålla 100kr med mindre surf eller det nya abbonemanget 120kr med 7 GB. 

Håller med! Såg höjning och försämring idag och nedgraderas från 6-3 gb gällande från 1/7. Nu ser jag, en timme senare att all sparad surf från tidigare redan nu är borttagen och jag använder juni -22.  Jag hade 70 gb. Nedgraderingen tar alltså bort den sparade surfen tidigare än gällande datum. 

Användarnivå 1

Hej @kinnaz58,

Det är tråkigt att höra att du inte ser ändringen som en förbättring, som vi hade hoppats! Vi ändrar din surfnivå till 7 GB för så lite som 20 kr extra, vilket är väldigt förmånligt då 1 GB extrasurf annars kostar 45 kr/st.

Vill du inte ta del av detta, så kan du såklart nedgradera till 3 GB för 100 kr/mån. Självklart förstår jag att detta kan upplevas som en försämring, men vår förhoppning var att kunna bjuda på 1 GB extra till ett riktigt schysst pris! 😊

Det blir ingen förbättring för mig. Jag använder Max 4 Gb så 70kr för mig i månaden räcker för mig. Jag har så mycket pott sparat. 
vargör ska ni tvinga ner mig på 3 Gb å så får jag inte behålla min Pott. Vill ni inte ha oss gamlingar kvar? 

Ska surfpotten försvinna  direkt när nedgraderingen ändras första juli? Har idag tappat hela potten och karvar nu på de som erbjuds i juni. 

Användarnivå 5
Emblem +52

@Stefan Nilsson153 - Vi har skickat ut information via e-post till alla som berörs av denna ändring och ändringen träder inte i kraft förrän den 1 juli så fakturan som dras via autogiro nu i juni påverkas inte av ändringen. Det är först i juli som ändringen träder i kraft och vi kommer då att ha informerat om ändringen 30 dagar innan den träder i kraft och vi förväntar oss att våra kunder läser de viktiga mail vi skickar ut.


@Elisabet Nord Melchert - Vi har tagit beslutet att flytta alla till den nivå som närmast motsvarar den surfnivå de legat på innan. I kommunikationen har vi också förklarat att man kan byta ner till en lägre nivå (eller högre) om surfnivån inte passar. Ändringen träder fullt i kraft först den 1 juli så du har fram tills dess på dig att nedgradera abonnemanget till lägstanivån utan att förlora din sparade surfpott.


Har du redan nu förlorat surf kan det vara så att den brunnit inne för att den varit för gammal eller på grund av något annat tekniskt som gör att den visas fel. Kom in till oss i chatten på vimla.se/chatt eller maila hej@vimla.se så får du hjälp med att reda ut hur det ligger till för just dig.


@kinnaz58  - Du kan gå ner till 3 GB innan den 1 juli utan att din nuvarande surfpott påverkas så du behöver inte vara orolig. Det är nedgraderingar som sker efter den 1 juli som påverkas av de nya reglerna för sparad surf vid nedgradering.

Användarnivå 1

Hej

Jag hittade ert mail så småningom, i skräpposten, så det är säkert flera som inte sett det. 

 

20kr är inte så mycket mer för abonnemanget, men jag tycker om Vimlas argument att jag får 1 Gb till för en tjuga, när jag normalt avböner 4-5 Gb. Ni vill framtona att ni gör det för min skull, fastän det är för er egen.

Orättvis staffling av prissättning tycker jag, när en student får 6 GB för 100kr medans en 55+ endast får 3 GB om man nedgraderar till 100kr abonnemanget

Svara