Information kring aprils betalning

  • 1 april 2019
  • 3 svar
  • 3 visningar

Användarnivå 5

Hej och välkomna till våren och april månad!


Nu är det dags för betalning igen och i vanlig ordning så tänkte jag påminna om lite saker som är värda att tänka på nu kring månadsskiftet:


* Har du faktura som betalmetod så kommer fakturan inte längre via Klarna, utan via vår nya betalpartner Billogram. Fakturan skickas till din mail och finns även att hitta på Mitt Vimla -> Betalningar.


* Vi flyttar också över en del autogiron från Klarna till Billogram, För att aktivera ditt nya autogiro via Billogram så görs det direkt från fakturan. Det finns en bra guide på hur du gör detta här: vimla.se/autogiro


* Det kan ta några dagar innan du kan se att pengarna dragits på konto, eller att fakturan dyker upp i mailen


* Står det Betalning Pågår är det bara att avvakta, då håller räkningen på att dras.


* Du kan uppdatera betalmetoden även om det står 0:- i Klarnarutan.


* Tipsrabatterna står alltid som inaktiva/pågående i början av månaden men oroa dig inte, de kommer tillbaka när alla betalningar kommit in.


* Potten med sparad surf kan visas fel i några dagar innan allting är helt uppdaterat.


* Data fylls på 1/4 som vanligt, du kan behöva starta om telefonen om det inte kommit igång automatiskt.


Så här vid månadsskiftet kan det dröja några dagar innan betalningen görs, då vi har många användare och det är många räkningar som skapas. Det alltså ta några dagar innan det syns på kontot att pengarna dragits eller innan fakturan dyker upp i mailen, men så länge du inte fått ett meddelande om att något gått fel ska det inte vara några problem.


Om dragningen inte är gjord ännu kan du kika in på Mitt Vimla och se ”Betalning Pågår” Det innebär att räkningen ligger i kö och allt du behöver göra är att avvakta. Du behöver alltså inte uppdatera betalmetoden igen så länge det står ”Betalning Pågår”


Om du fått ett mail eller sms om att något gått fel med din betalning så har inte betalningen gått igenom, kika gärna in på den här länken för att se vad det kan bero på och hur du går tillväga för att lösa det.


För att trigga ett nytt dragningsförsök är det bara att du loggar in på Mitt Vimla eller i appen och uppdaterar din betalmetod. Även om det skulle stå 0:- i Klarna-rutan så går uppdateringen av betalmetoden igenom när du klickar godkänn, och ett nytt försök görs med din valda betalmetod, tänk på att det kan dröja en dag eller två innan du kan se det nya dragningsförsöket. Du behöver dock inte uppdatera betalmetoden fler än en gång.


Beloppet på räkningen kan du hitta på Mitt Vimla under Betalningar.


På vimla.se/betalmetod har vi en fin bildguide för hur du uppdaterar din betalmetod (endast Klarna)!

<3


3 svar

Användarnivå 5

@Pannee-Pimpila

Okej, om du varit inne och uppdaterat betalmetoden så ska vi göra ett nytt dragningsförsök. Om betalningen fortfarande inte går igenom så är det absolut enklaste att du kontaktar oss i chatten så att vi kan hjälpa dig vidare.


/Alex

Hej @Alex_Vimla

Vad ska man göra med fakturan som kommer från klarna då?




Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Martin-Andersson

Kontakta vår support, rekommenderar chatten så ska vi kika på detta åt dig då vi kommer behöva få lite mer personuppgifter som inte ska postats här i fporumet öppet.

Svara