Info kring januaris betalningar

  • 2 januari 2019
  • 15 svar
  • 1 visning

Hej och välkomna till 2019!



Nu är det dags för betalning igen och här kommer lite saker som är värda att tänka på kring månadsskiftet:



*Har du faktura som betalmetod så kommer fakturan inte längre via Klarna, utan via vår nya betalpartner Billogram

* Det kan ta några dagar innan du kan se att pengarna dragits på konto, eller att fakturan dyker upp i mailen

* Står det Betalning Pågår är det bara att avvakta, då håller räkningen på att dras

* Du kan uppdatera betalmetoden även om det står 0:- i Klarnarutan

* Tipsrabatterna står alltid som inaktiva i början av månaden men oroa dig inte, de kommer tillbaka när alla betalningar kommit in

* Potten med sparad surf kan visas fel i några dagar innan allting är helt uppdaterat

* Din data fylldes på 1/1 som vanligt, du kan behöva starta om telefonen om det inte kommit igång automatiskt



Så här vid månadsskiftet kan det dröja några dagar innan betalningen görs, då vi har många medlemmar och det är många räkningar som skapas. Det alltså ta några dagar innan det syns på kontot att pengarna dragits eller innan fakturan dyker upp i mailen/hos Klarna, men så länge du inte fått ett meddelande om att något gått fel ska det inte vara några problem.


Om dragningen inte är gjord ännu kan du kika in på Mitt Vimla och se ”Betalning Pågår” Det innebär att räkningen ligger i kö och allt du behöver göra är att avvakta.



Om du fått ett mail eller sms om att något gått fel med din betalning så har inte betalningen gått igenom, kika gärna in på den här länken för att se vad det kan bero på och hur du går tillväga för att lösa det.

För att trigga ett nytt dragningsförsök är det bara att du loggar in på Mitt Vimla eller i appen och uppdaterar din betalmetod. Även om det skulle stå 0:- i Klarna-rutan så går uppdateringen av betalmetoden igenom när du klickar godkänn, och ett nytt försök görs med din valda betalmetod, tänk på att det kan dröja en dag eller två innan du kan se det nya dragningsförsöket. Beloppet på räkningen kan du hitta under Betalningar.



vimla.se/betalmetod har vi en ny fin bildguide för hur du uppdaterar din betalmetod!



Viktigt att tänka på under veckan är att potterna för data kan se felaktiga ut och tipsningar kommer stå som inaktiva under hela betalningsperioden eftersom att tipsrabatten baseras på aktiva abonnemang.

När alla betalningar kommit in så ska alla potter vara uppdaterade och tipsrabatter vara aktiva igen!


Ni behöver alltså inte oroa er om det ser ut som att surfen är borta, den har fyllts på som vanligt i början av månaden och tipsningarna kommer tillbaka <3


15 svar

hej

Jag saknar faktura för januari, har ej fått någon faktura på mailen.


när kommer e faktura? så bra när den finns på min bank!


mvh Martina

@Martina-Mathiasson

Det kan ta några dagar innan du kan se att pengarna dragits på konto, eller att fakturan dyker upp i mailen, du behöver abra avvakta så kommer den :)

Vet ej

Undvik skriva ut dina telefonnummer på ett öppet forum ta sådana saker privat med Vimla du har 22min på dig att själv redigera bort dessa uppgifter med hjälp av ämnesverktygsvalet under ditt inlägg sedan måste vimla/moderator göra det


@Karl-Olov-Nordin sa i [Info kring januaris betalningar](/post/21878):

>

@Isabelle_vimla Och jag som har ett Tillfälligt Mobiltelefonnummer som är detta: 072-xxx xx xx skall Inte Behöva betala för Januari Månad på 70:- Eftersom jag håller på och Flyttar Över mitt BOMBÄKTA Mobiltelefonnummer: 072-xxx xx xx till er På Vimla Ifrån Hallon nu då och denna Flytt skall vara genomfört På Onsdagen Den 9 Januari på År 2019 Klockan 00:00 ca. Kan detta Stämma nu då?

@Karl-Olov-Nordin

Hej Karl-Olov!

Eftersom att abonnemanget är aktivt direkt när du beställer det, och det tillfälliga numret har använts nu under hela januari så stämmer det att du fått en räkning för januari månad :)

pga för lite draget från kontot för abonnemang, fick ni för lite pengar hur funkar det nu

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Ulla-Asplund

Jag kan se att du betalat hela beloppet och inte för lite så allt är som det ska 🙂
Om dte skulle vara så att man betalart in en mindre summa än den totala så får man då göra ytterliga en betalning genom att anitngen uppdatera sin betalmetod eller betala via OCR numret igen om man fått en faktura.

Har fått faktura, Men Varför ska jag betala för en tjänst som inte fungerar ( 2.0). Har varit utan nät i mer än tre veckor

Och ni förväntar bara att jag ska betala, och går inte att få tag i någon ansvarig att tala med.

Det är uruselt skött

Inga svar och jag är uppenbart inte ensam

Trött kund Stephan Horst

@Stephan-Horste

Hej Stephan!

Jag kan se att du chattat med oss i november och fått ett nytt simkort utksickat, men efter det hittar jag ingen historik. Skicka gärna ett mail till oss eller kom in i chatten så kan vi fortsätta med din felsökning.

Har fått faktura men mitt abonnemang fungerar inte, dessutom dyker inte min betalning upp på betalningshistoriken i Mitt Vimla!

@Nezifeh-Ahmadi


Starta om din telefon om ca 5 min så är det igång igen!

Funderar du över något mer är du varmt välkommen att kontakta supporten!

Jag gjorde det du sa åt mig och göra men det funkar ändå inte, kan varken surfa eller ringa, jag kan bara ta emot samtal@Isabelle_vimla

@Nezifeh-Ahmadi


Kom gärna in i chatten eller skicka ett meddelande till oss på vimla.se/support så kan vi kika på det!

Hej!

Har fått påminnelse om januari fakturan som är obetald...skickade betalningen till samma

pg nr som i höstas...3 veckor för tidigt dessutom... kolla upp det...ni måste ju få de pengarna också i en övergång fast jag nu ser att

ni har nytt bg nr nu...skit att det inte går att ringa till er...

@Elisabeth-Björlin

Hej Elisabeth!

Om du betalt in till fel ocr-nummer så behöver du kontakta Klarna på https://www.klarna.com/se/kundservice eller 08-120 120 10 så kan de hjälpa dig att få tillbaka pengarna.


För att betala dina nya fakturor så kan du antingen logga in på Mitt Vimla eller kika i mailkorgen, jag har skickat ut dem på nytt.

Om du funderar över något mer är du varmt välkommen att skicka ett mail eller komma in i chatten så kikar vi på det!

Svara