Fråga

Google Play på Vimlafakturan

  • 1 January 2021
  • 4 svar
  • 204 visningar

Hej!

Hur får jag tillbaka möjligheten att betala för app-köp genom fakturan från Vimla? Har inte lust att ge Google något kortnummer.


Detta ämne är stängt för kommentarer

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +50

@Snalepa

Du behöver aktivera Utlands-/betalsamtal för att kunna betala app köp. När du aktivera Utlands-/betalsamtal så görs en kredittestning efter det är du redo att använda.

Hej igen, jag har utlandssamtal aktiverade. Finns det en inställning till för betaltjänster, eller ska jag inaktivera utlandssamtal, och aktivera dem igen för att få ett godkännande?? 

Användarnivå 6
Emblem +50

Risken är att om du inaktivera och aktivera igen så görs en ny kredittestning men om du inte bryr dig så mycket om kredittestning så kan du testa med det annars om du kan vänta tills på måndag och höra med supporten varför det inte går för dig.

Hoppas det här hjälper dig.

Ser att det är en och samma inställning. Godkännandet följde tydligen inte med till det nya sim-kortet 2.0, fast inställningen stod kvar. Nu har jag inaktiverat Utlands-/betalsamtal så får vi se om det fungerar när jag aktiverar dem igen. Är det väntetid då, eftersom det görs en kreditprövning?