✅ Besvarat

Google play, felmeddelande vid köp av app.

  • 22 December 2021
  • 6 svar
  • 148 visningar

Användarnivå 2

När jag försöker göra ett köp via “Lägg till fakturering för Telenor ...” och trycker Aktivera, så får jag meddelandet “Det gick inte att skicka sms-verifiering, försök igen”

Och jag kan försöka hur många ggr som helst med samma resultat.

Nytt Google-konto, gammalt Vimla ab.
Har aktiverat både utlandssamtal & betaltjänster.

icon

Bästa svar av MickeMM 22 December 2021, 23:31

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +2

Har du precis aktiverat betaltjänster så görs det en kreditkoll på dig. När den är klar kan du shoppa.

Snacka med supporten imorgon genom chatten innan de stänger kl 12 om du redan tidigare fått en kreditkoll på dig för betaltjänsterna. https://vimla.se/chatt

Användarnivå 2

Eftersom jag är en sån där som inte anser att alla appar behöver alla de behörigheter utvecklaren anser att de behöver, så råkar jag då & då på såna här problem.

 

Google play anser ju tex att de behöver behörigheter till mina Kontakter, det anser inte jag.

Användarnivå 2

Någon lösning? Stött på samma sak

Användarnivå 2

Nupp, löste det temp genom att lägga till ett kort & sen ta bort det.
Då kunde jag köpa en app i Google Play, men inte uppgradera en bef. app.
Och Google får man ju kontakt med…..

Användarnivå 5
Emblem +2

Jag hade liknande problem förr och det var tydligen en bugg hos Telenor som satte stopp för det. Mitt fungerar utan problem sedan de fixade det hos Vimla, så kontakta kundtjänst när de är åter på plats.

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @LasseT,

Såklart ska vi kika närmre på det! Hojta till vår support så undersöker vi det :slight_smile:

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Svara