Fram med betalningsalternativen nu!

  • 16 februari 2019
  • 7 svar
  • 0 visningar

Vad håller ni på med, faktura på mail är ju som gjort för problem! Ni måste väl fatta själva att ändra betalmetod utan att ge oss en likvärdig lösning är ett förvånadsvärt dumt påhitt som borde resultera i dumstrut på. Hur svårt kan det vara att fixa fram e-faktura som alternativ? Är affärsidén att tjäna pengar på kunder som missar betalningar så är ni definitivt på rätt väg men knappast en långsiktig vinstplan. Skärpning Vimla!


7 svar

Användarnivå 6

@Per-Westin

Jag jobbar inte på Vimla så jag kan inte hjälpa dig med själva frågan.

Istället reagerade jag på tonen i ditt inlägg. Jag förstår att det är frustrerande men det är inte särskilt trevligt att skriva "vad fan håller ni på med" och annat liknande. Försök gärna hålla en god ton, inte bara står det i trivselreglerna att vi ska göra det, det blir också bättre diskussioner så.

Jag hoppas du får ett bra svar av någon som kan svara på din fråga.

@mlo

Var det dumstrut som fick bägarn att rinna över så att du var tvungen att lägga till ett onödigt "fan" i ditt inlägg? Jag skriver iaf inget anonymt som jag inte skulle kunna stå för IRL, därför är jag inte heller anonym... Mitt inlägg hade ett innehåll baserat på 93,4% fakta, se här:

1. Urdåligt med emailfakturor (exempel, frugan har inte ens har fått någon för feb)

2. Ändrad betallösning till det sämre (ja, faktum typ just nu iaf)

3. Nej, det är inte svårt att fixa e-faktura och Vimla har sagt att det är på gång hur länge!? (nej, det är ingen ny fluga, det är faktiskt bara att fixa, om man vill betala för det).

4. Förseningsavgifter är guld värt för företag (dåligt underbygt får jag erkänna för det är ju inte säkert att det är Vimlas avsikt men det är högst otroligt att du kommer undan med förklaringen att du inte fått någon faktura., "för det ska du ha koll på")

Tror faktiskt Vimla kan ta rätt snäll och faktabaserad kritik men enligt dig så ska jag alltså paketera det på annat sätt.. Jag ska fundera på det, tills dess så förundras jag över hur gulligt det är med forumpoliser ❤ 😉

Nu väntar jag och ser om det kommer något svar på vad som kommer i "framtiden", det vore intressant...

Användarnivå 6

@Per-Westin

Misstag av mig, sorry. Och jag håller med dig i sak, vi borde ha haft bättre betalmetoder sedan länge. Det var bara tonen jag reagerade på, med eller utan fan. Med eller utan ord som dumstrut.

@Per-Westin Ja jag håller med om att Hålla Lite Fint Ton. Och Inte bara Skriva en Massa Trams Ord.

Tycker Per:s kommentar är helt befogad. Forumspoliser behöver vi inte, finns moderator som bedöma eller döma..
Däremot är jag en person som inte förstår faktura när det kommer till Vimla, det är hur smidigt som helst att använda ett kort för betalningen. Förstår inte varför man behöver faktura för t.ex 100-300 kr.

Har ni problem med faktura och ni inte är företag, använd ert Visa/Mastercard. Working like love :)

@MickeMM Tycker du ja

Användarnivå 5

@Per-Westin Tråkigt att du inte gillar vår nya lösning för betalningarna. Precis som @mlo säger så är det viktigt att tänka på hur du kritiserar oss, då vi vill ha ett forum där konstruktiv kritik framförs och där vi tillsammans kan skapa bra diskussioner för att Vimla ska förbättras.


Vad gäller fakturorna så skickas det via mail till den mailadress man har registrerat abonnemanget med. Har din fru inte fått fakturan till sin mail så kan det vara värt att kolla i samtliga inkorgar, t.ex. den som heter "övrigt" eller "skräppost".


En stor fördel med Billogram är att fakturorna numera även kan nås direkt från Mitt Vimla -> Betalningar, där kan du även se status på betalningarna.


Vill man inte betala via faktura så kan du även lägga upp det på autogiro (https://support.vimla.se/articles/article/byt-beta...) eller så kan du betala med kort. Har du flyttats till Billogram och istället önskar kortbetalning så är du varmt välkommen att chatta med oss för att vi ska kunna lägga till det.


E-faktura är något vi vill kunna erbjuda, men vi har inte stöd för det i dagsläget.


/Alex

Svara