✅ Besvarat

Fel summa på min faktura

  • 26 April 2021
  • 3 svar
  • 119 visningar

Det är så att jag har studentrabatt på mitt abonnemang. Detta innebär att min faktura bör se ut på följande vis:100kr-10kr i studentrabatt = 90kr att betala

 

Istället har en del av studentrabatten lagts till på summan så det står att jag sak betala 109,67kr. Förstår inte vart dessa 9,67kr kommer ifrån då de står på raden för studentrabatt? Någon som varit med om liknande och hur löste ni detta?

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 27 April 2021, 08:17

Visa original

3 svar

Användarnivå 2

Kontakta support så löser de det. Vet dock inte hur/varför problemet sker till o börja med...

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @N.O.M,

Om du fått en faktura som debiterat dig för att vara student är det för att du tidigare fått en för låg faktura. På vårt lägsta abonnemang får man som student nämligen ingen rabatt i kronor utan man får endast 3 extra GB i surfpotten.

Så jag misstänker att du haft ett större abonnemang där studentrabatten varit 10 kr och sedan när du gått ner till 6 GB har rabatten felaktigt följt med och våra system har därför uppdebiterat dig automatiskt för att du ska ha betalt rätt summa för ditt abonnemang.

Våra studentabonnemang har följande priser:

6 GB - 100 kr
10 GB - 150 kr
25 GB - 200 kr
50 GB - 270 kr
100 GB - 300 kr

Du kan även se dessa på vimla.se/priser

Jag har tipsat en person och summan på mitt abonnemang ska vara 80 kr men är 90 kr. Hur kan det vara så? Vem kan kontakta mig? 

Svara