Faktura via mail

  • 16 juli 2015
  • 9 svar
  • 35 visningar

Användarnivå 6
  • Tekniskt geni
  • 1048 svar

Min Vimla-faktura för juni skickades till mig via mail, julifakturan gjorde det inte. Har ni ändrat rutinerna eller gick något snett? Jag uppskattade att få fakturan skickad till mig automatiskt.


9 svar

Användarnivå 6
Emblem +5

Vad jag vet skickas inga fakturor ut från vimla, jag har aldrig fått någon faktura via mail. Däremot har jag fått mail med betalningsspecifikation som innehållit information om vad vimla kommer att debitera mitt konto med för belopp kommande månad.

 

En faktura för mig är något som man aktivt väljer att godkänna när den sänds ut, vimla debiterar ju ditt konto varje månad enligt överrenskomelse med dig när du tecknade abonnemanget.

 

Personligen tycker jag att det räcker med ett mail som informerar om den kommande debiteringen som kommer ske för abonnemanget. Jag har ju ingått ett avtal som innebär löpande debitering varje månad så länge som jag är kund. Vimla vill ju vara enkla så varför börja med fakturor?  :)

På "Mitt Vimla" finns  "Fakturor" i PDF format. Att där kanske inte direkt står att det är en "FAKTURA" är kanske lite vilseledande men innehåller ju dock övriga detaljer för att vara en "FAKTURA"

 

Jag är faktiskt osäker på om dessa skickades ut med e-post, dock tycker jag också det skulle vara formidabelt med denna finess så man slipper logga in och kolla varje gång. 

 

 

Användarnivå 6

MikaelE, du har rätt, faktura var fel ord. Jag menade betalningsspecifikation. Hur som, frågan kvarstår. Jag fick en betalningsspecifikation mailad till mig den 1 juni men inte den 1 juli. Varför inte? Någon på Vimla som vill svara?

Användarnivå 6
Emblem +5

Så bra @mlo att vi är överrens om rätt ord. :)

 

Tyvärr så har jag inte kvar alla mail från vimla men av vad jag kan se så har jag fått betalningsspecifikation för Januari, Juni och Juli. Har dessutom fått mailet "Ny månad, ny betalning" vid ett tillfälle inför en kommande betalning.

 

Kanske skulle det vara valbart på mitt vimla om betalningsspecifikation ska skickas ut vid månadsskiftet? @Petter

Användarnivå 6

Ingen från Vimla som vill kommentera på detta? Undrar, ska vi eller ska vi inte få betalningsspeficikationerna per mail? Jag vill gärna ha dem den vägen.

Användarnivå 6
Emblem +5

Själv tycker jag det är trevligt med en heads up vid kommande betalningar. Ett kvitto via mejl kanske inte är lika viktigt då man trots allt kan hitta det på Mitt Vimla.

Användarnivå 4
Emblem +1

@mlo Vimla skickar ut betalningsspecifikationen i pdf mejlledes den dagen man blir debiterad/betalar för abonnemanget (dvs första vardagen i varje månad och således kommer du få en idag). Det mejl man får i slutet av månaden är just en heads up så att man kan göra eventuella anmärkningar om (det preliminära) beloppet inte verkar stämma.

 

/Adnan

Användarnivå 6

Men då återstår frågan: varför kommer specifikationen mailledes ibland men ibland inte? I juli fick jag ingen, som jag skrev inledningsvis. Något mail i slutet av månaden har jag aldrig fått.

Användarnivå 5
Emblem +4

@mlo tidigare skickade vi ut mail även om man inte hade något att betala, vilket vi slutade med. Därför upplevde du en förändring. Jag ser att du har startat en annan tråd om det där fler saker klargörs :)

Svara