E-faktura

  • 3 april 2020
  • 11 svar
  • 307 visningar

Användarnivå 1

Hej

Jag har inga problem med mina betalningar till Vimla. Får mina mail och lägger in dem i internetbanken.

Men jag har tidigare bett Er om att Ni måste införa E-faktura vilken ni sagt nu att Ni skall göra men inte när.

Billogram har funktionen färdig till Er så det är bara att anmäla att Ni vill ha den till dem.. Skillnaden för Er borde vara minimal.

Billogram vill ha en lista på alla kunder med konto, belopp, namn etc för att kunna leverera en e-faktura.

Men Ni dröjer. Frågan är varför?

E-faktura är jättebra som funktion och jag vill inte använda autogiro då jag vill ha överblick över vad som betalas och när.

Och inte att jag har en massa betalningar som kommer in då och då och dras.

Tacksam för ett svar på varför Ni inte inför denna enkla funktion som många av Era kunder gärna skulle vilja ha.

Hälsningar

Thomas

Re: [Test av ny betalpartner! (Billogram)](/topic/3063/test-av-ny-betalpartner-billogram)


11 svar

Användarnivå 3

Hej @Thomas-Akner,

Jag förstår och vet att Billogram har funktionen för e-faktura. Det är dock att vi måste utveckla funktionen i vårt system som står på vår 'Att göra' listan dock just nu håller vi på att göra klart projektet att uppgradera alla våra användare till 2.0. När detta är klart under sommaren i år ska vi börja på andra projekt, såsom e-faktura.

Just nu kan jag tyvärr inte ge dig ett datum för när det kommer att bli färdig.

Vad exakt är det som ni måste utveckla? Nu missade jag en faktura igen pga högt mail-flöde. Mailen är inte lika högt prioriterat som banken när det blir för mycket. Se till att jag får efakturor nu eller så får jag sluta ha ett privat nummer. Inte värt att få en betalningsanmärkning för att ni inte kan fixa ett standardiserat betalsätt

Användarnivå 3

Å nu kom jag på vad det handlar om... Påminnelseavgifterna såklart! Jag betalade just 60 kr påminnelseavgift och 40kr faktura. Det är väl det som de försöker suga ur oss...

 

Förstår inte varför det tar så lång tid för Vimla att få till E Faktura. Det är snart 2 år sedan första löftet att det är på gång.! Mitt e-post system är inte 100% pålitligt så när jag i morse kl 01:58 fick ett SMS om att dec fakturan inte var betald tänkte jag shit mailet har kommit bort! När jag loggade in på banken var fakturan betald för 6 dagar sedan!! Länken i SMS et visade också att fakturan var betald. Tycker betydligt illa om att få denna typ av SMS mitt i natten.

Användarnivå 7
Emblem +22

Hej @Spotify,

Självkalrt får du svar på din fråga, dock jag kan inte alltid svara lika fort som du vill. De två inlägg inte motsäger varandra alls. Det vi vill säga är det nya 2.0 plattform har visat sig lika stabilt som 1.0 men det inte betyder att vi inte kan ytterligare förbättra en redan bra och stabil plattform. :slight_smile:

Jag har haft Vimla 1.0 i 5 år och har nog haft mindre än en handfull driftsörningar under dessa år. På 2 månader har jag haft 5 driftstörningar med Vimla 2.0. Ändå påstår ni att Vimla 2.0 skulle vara lika stabil eller ännu stabilare än Vimla 1.0. Min erfarenhet från verkligheten är den rakt motsatta. 

Det är riktigt dåligt att e-faktura inte erbjuds. Anledningen är helt enkelt att kunna håva in sjuka påminnelseavgifter. Faktura på mail är lätt att missa.

Hej då vimla säger jag.

Användarnivå 6
Emblem +55

Uppdatering om e-Faktura, 2021-01-13

 

För närvarande har vi bestämt oss att parkera planerna för att utveckla e-faktura funktionen. Jag förstår att det är en mycket efterlängtad funktion och är fortfarande ett projekt som vi önskar att utveckla i framtiden.
Just nu lägger vi fokus på att utveckla ökad stabilitet och förbättra våra befintliga funktioner och infrastruktur. När planerna för e-faktura blir mer aktuella kommer vi att uppdatera er med mer info. :slight_smile:

 

Användarnivå 7
Emblem +22

Just nu lägger vi fokus på att utveckla ökad stabilitet och förbättra våra befintliga funktioner och infrastruktur.

 

  

Hur ser ni på Vimla 2.0? Ris eller Ros?

Ros, definitivt ros! Alla nya tekniska plattformar kommer med sina problem som behöver fixas, men 2.0 (eller bara Vimla, som det heter nuförtiden) har varit med ett tag nu och är generellt sett lika stabil, eller mer stabil än vår förra plattform.

Hur går detta ihop? Dessa två inlägg är skrivna av Vimlas medarbetare under samma dag. Ganska motsägelsefullt?

Användarnivå 7
Emblem +22

Just nu lägger vi fokus på att utveckla ökad stabilitet och förbättra våra befintliga funktioner och infrastruktur.

 

  

Hur ser ni på Vimla 2.0? Ris eller Ros?

Ros, definitivt ros! Alla nya tekniska plattformar kommer med sina problem som behöver fixas, men 2.0 (eller bara Vimla, som det heter nuförtiden) har varit med ett tag nu och är generellt sett lika stabil, eller mer stabil än vår förra plattform.

Hur går detta ihop? Dessa två inlägg är skrivna av Vimlas medarbetare under samma dag. Ganska motsägelsefullt?

Får man inget svar på detta heller?

Användarnivå 6
Emblem +55

Hej @Spotify,

Självkalrt får du svar på din fråga, dock jag kan inte alltid svara lika fort som du vill. De två inlägg inte motsäger varandra alls. Det vi vill säga är det nya 2.0 plattform har visat sig lika stabilt som 1.0 men det inte betyder att vi inte kan ytterligare förbättra en redan bra och stabil plattform. :slight_smile:

Uppdatering om e-Faktura, 2021-01-13

 

För närvarande har vi bestämt oss att parkera planerna för att utveckla e-faktura funktionen. Jag förstår att det är en mycket efterlängtad funktion och är fortfarande ett projekt som vi önskar att utveckla i framtiden.
Just nu lägger vi fokus på att utveckla ökad stabilitet och förbättra våra befintliga funktioner och infrastruktur. När planerna för e-faktura blir mer aktuella kommer vi att uppdatera er med mer info. :slight_smile:

 

Tråkigt att höra att ni har parkerat planerna för en ganska grundläggande funktion hos ett företag i dagsläget.

Hittar minst två trådar till här i forumet som handlar om e-faktura som inte har besvarats från er sida på väldigt länge, t.ex. följande:

Hoppas verkligen att ni kan se till att förbättra er kommunikation här i forumet. Mitt förslag är att ni svarar på de trådar som finns gällande e-faktura, sedan låser ni dem för fortsatta kommentarer och så startar du/ni från Vimla upp en ny tråd där ni kontinuerligt kan hålla oss som är nyfikna uppdaterade kring status för e-faktura (eller andra utvecklingsprojekt ni håller på med). Glöm bara inte att länka till den nya forumtråden innan ni låser befintliga trådar.

Användarnivå 6
Emblem +55

Hej @Thomas-Akner,

Jag förstår och vet att Billogram har funktionen för e-faktura. Det är dock att vi måste utveckla funktionen i vårt system som står på vår 'Att göra' listan dock just nu håller vi på att göra klart projektet att uppgradera alla våra användare till 2.0. När detta är klart under sommaren i år ska vi börja på andra projekt, såsom e-faktura.

Just nu kan jag tyvärr inte ge dig ett datum för när det kommer att bli färdig.

Svara