✅ Besvarat

Ditt abonnemang är nu pausat..

  • 31 August 2021
  • 7 svar
  • 294 visningar

  • Ny användare
  • 2 svar

Fick precis meddelande om att mitt abonnemang är pausat, trots att allt är betalat (inväntar Septembers faktura, som dras om 2-3 dagar).
Hur kommer det sig att jag får ett helt oväntat SMS/Mail om att abonnemanget är pausat?
Går jag in på “Mitt Vimla” ser man klart och tydligt att allt är betalat fram tills September..

Ska se om jag kan få tag i chatten under 09-16..

Någon annan som haft/har liknande problem?

icon

Bästa svar av Amanda_Vimla 1 September 2021, 13:31

Visa original

7 svar

Hej @B.W och @Nimo Ibrahim,

Jättebra att ni hör av er angående att era abonnemang har pausats!

De två vanligaste orsakerna till att ett abonnemang pausas är dessa:

  1. Man har av misstag råkat komma åt pausa-knappen via Mitt Vimla. För att se över ifall detta har hänt så kan man kika under “Inställningar” och se ifall det är möjligt att avbryta pausen.
  2. Är det inte möjligt att avbryta pausen så betyder det oftast att det finns en eller flera obetalda månadsavgifter. För att se över detta så kika under “Betalningar” och klicka på “Hämta fler” tills dess att det tar stopp.

Om det inte finns någon obetald månad och ifall pausen inte går att avbryta så får ni jättegärna höra av er till vår support och så hjälper vi er vidare direkt.

Vår support hittar ni här:

Chatt: vimla.se/kontakt under vardagar kl 9-16

Mejl: hej@vimla.se

Hej Amanda!
Det visade sig att jag missat betalning 2019, därav det blev som det blev. Fick snabbt svar i chatten och det kommer bli löst så fort betalningarna har inkommit :)

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @B.W och @Nimo Ibrahim,

Jättebra att ni hör av er angående att era abonnemang har pausats!

De två vanligaste orsakerna till att ett abonnemang pausas är dessa:

  1. Man har av misstag råkat komma åt pausa-knappen via Mitt Vimla. För att se över ifall detta har hänt så kan man kika under “Inställningar” och se ifall det är möjligt att avbryta pausen.
  2. Är det inte möjligt att avbryta pausen så betyder det oftast att det finns en eller flera obetalda månadsavgifter. För att se över detta så kika under “Betalningar” och klicka på “Hämta fler” tills dess att det tar stopp.

Om det inte finns någon obetald månad och ifall pausen inte går att avbryta så får ni jättegärna höra av er till vår support och så hjälper vi er vidare direkt.

Vår support hittar ni här:

Chatt: vimla.se/kontakt under vardagar kl 9-16

Mejl: hej@vimla.se

 

Fick precis meddelande om att mitt abonnemang är pausat, trots att allt är betalat (inväntar Septembers faktura, som dras om 2-3 dagar).
Hur kommer det sig att jag får ett helt oväntat SMS/Mail om att abonnemanget är pausat?
Går jag in på “Mitt Vimla” ser man klart och tydligt att allt är betalat fram tills September..

 

Fick precis meddelande om att mitt abonnemang är pausat, trots att allt är betalat (inväntar Septembers faktura, som dras om 2-3 dagar).
Hur kommer det sig att jag får ett helt oväntat SMS/Mail om att abonnemanget är pausat?
Går jag in på “Mitt Vimla” ser man klart och tydligt att allt är betalat fram tills September..

Snyggt att du kopierade ;)

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @B.W och @Nimo Ibrahim,

Jättebra att ni hör av er angående att era abonnemang har pausats!

De två vanligaste orsakerna till att ett abonnemang pausas är dessa:

  1. Man har av misstag råkat komma åt pausa-knappen via Mitt Vimla. För att se över ifall detta har hänt så kan man kika under “Inställningar” och se ifall det är möjligt att avbryta pausen.
  2. Är det inte möjligt att avbryta pausen så betyder det oftast att det finns en eller flera obetalda månadsavgifter. För att se över detta så kika under “Betalningar” och klicka på “Hämta fler” tills dess att det tar stopp.

Om det inte finns någon obetald månad och ifall pausen inte går att avbryta så får ni jättegärna höra av er till vår support och så hjälper vi er vidare direkt.

Vår support hittar ni här:

Chatt: vimla.se/kontakt under vardagar kl 9-16

Mejl: hej@vimla.se

Hej Amanda!
Det visade sig att jag missat betalning 2019, därav det blev som det blev. Fick snabbt svar i chatten och det kommer bli löst så fort betalningarna har inkommit :)

Åh men toppen! Snyggt att du skrev in till chatten och att vi snabbt kunde lösa det tillsammans :raised_hands:

Varför pausas era abonnemang utan att man" kommit åt knappen" samt att man ej har obetalda fakturor?

Detta har skett på flera av våra abonnemang i familjen, vi hade totalt 6st hos er, så det var inte fråga om något misstag. Ett av våra abonnemang till och med avslutades.

Kan säga att jag själv inte är kund hos er längre pga dessa märkligheter, men min man och dotter är, idag pausade deras abonnemang helt plötsligt, har ni något systemfel som pågått sen 2019?

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Alice.p,

Jättebra fråga! Om ett abonnemang pausas och senare avslutas så brukar det bero på att det finns en eller flera obetalda månadsavgifter. I vissa fall kan det handla om en äldre månadsavgift som inte tidigare har resulterat i en paus fastän det ska.

Det är just därför man ska kika på samtliga månader på sitt Mitt Vimla för att se ifall det finns något obetalt längre ned på sidan :blush:

Skulle det verkligen vara så att allt är betalt och abonnemanget är pausat samt det inte går att avbryta pausen så ska man absolut kontakta vår support så att vi kan undersöka det och hitta en lösning.

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se 

Svara