Det går inte att betala och Vimla gör inte sina vanliga dragningar

  • 4 October 2019
  • 33 svar
  • 68 visningar

Ni drar inte, och jag kan inte betala genom Mina Sidor, det händer ingenting när jag trycker på "Betala", och tidigare när rutan kom ut för betalval så var den bara helt vit, det gick inte att fylla i kortnummer eller dylikt. Nu har jag två betalningar som jag måste komma ikapp med för att inte riskera inkasso - men det går ju inte! :(


33 svar

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej!

Just nu kan man inte uppdatera sin betalmetoden via mitt.vimla.se eller trigga en ny dragning.
Vi jobbar med att lösa detta ASAP och anledningen är att vi fortfarande håller på att se till så allt fungerar som det ska nu när alla flyttats över till Stripe och Billogram.

Några av de dragningar som ska ske via de kort man registreras har inte gått igenom/nekats eller inte gjorts ännu. Vi kommer, för alla som dragningen inte ännu gjorts, trigga en ny dragning från det kort man kopplat. När detta exakt sker kan jag inte svara på men troligtvis inom kort. Vi kommer dock se till att man får information dagen innan dragningen sker, vilket bör ske via SMS.

Kommande betalperioder kommer det INTE ta sådan tid utan då kommer betalningarna att ske 1:a som tänkt från det kort man registrerat och man kommer då kunna trigga en ny dragning via mitt.vimla.se på egen hand.

Ingen kommer spärras eller dylik om ens oktoberdragning inte gjorts.

Har man fler funderingar hör av er till vår support, rekommenderar då vår chatt för snabbast svar!

Mvh















Ni måste ta betalt för oktober också, summan som är på 130.60 kr. Man kan fortfarandd inte trycka på en "Betala nu"-knapp.

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej @Amanda-Boschetto

Du kan nu uppdatera din betalmetod via ditt vimla men "betala" knappen är fortfarande ur bruk.
Vi har och kommer igen försöka dra från betalmetoden som är kopplad för dem där oktober månad är obetald.
Önskar du ändra din betalmetod till ex faktura så går det alltså absolut bra att genomföra via ditt vimla, kika på https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002604198-Byt-betalmetod-Faktura-Autogiro

Mvh




Jag har samma problem @Amanda-Boschetto. Jag har pengar på kontot. Har försökt ta bort kortinfot och lägga upp den igen. Men dethär är andra månaden betalning har ej genomförts.

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Fatima-Azhar!

Vi kommer inte göra något nytt dragningsförsök för oktober denna månad - utan nästa försök kommer ske i november.

Detta kommer självfallet inte att resultera i en påminnelseavgift eller liknande för er användare.
Om du känner dig stressad över betalningen kan du kontakta supporten i chatten, så kikar vi på ditt abonnemang tillsammans. Trevlig helg!

Mvh Mimmi

Hej Det är Wali Hashemi, varför min betalning faktura kommer inte. Och det visar inget

Jag kan inte betala på betalningar fastän jag ändrat till mitt nya kort jag precis fått.

Behöver betala direkt, typ nu, då inte mitt abb och närverk fungerar.

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Wali-Hashemi,

Fakturan för maj månad kommer att skickas ut idag eller imorgon till dig 🙂 Det är bara att avvakta!

Mvh Emil

Svara