Det går inte att betala och Vimla gör inte sina vanliga dragningar

  • 4 October 2019
  • 33 svar
  • 63 visningar

Ni drar inte, och jag kan inte betala genom Mina Sidor, det händer ingenting när jag trycker på "Betala", och tidigare när rutan kom ut för betalval så var den bara helt vit, det gick inte att fylla i kortnummer eller dylikt. Nu har jag två betalningar som jag måste komma ikapp med för att inte riskera inkasso - men det går ju inte! :(


33 svar

Jag har samma problem@Amanda-Boschetto

Jag har samma problem

Tycker man att man har för mycket trassel med sitt nuvarande Telenor/Vimla, då byter man till en annan operatör, som troligtvis fungerar mycket bättre.

Är det ekonomiska överväganden som ligger bakom att man stannar kvar ändå, rekommenderar jag det att titta på Wifogs abonnemang, inte deras reklamfinansierade.

Ja,det är ju katastrof! Förra månaden drog inte Vimla och efter 3 v får jag sms från segoria som lagt på 110kr!!och det verkar bli samma denna månad!! OCH det syns inte på mina sidor att jag betalat heller!! NÄ avslutar abb om de inte blir bättring snabbt...

Om Vimla inte fixar detta asap, så avslutar jag abonnemanget. Jag kan inte riskera inkasso och mer pålägg.

Reagera, Vimla!!!!

Kan inte heller betala.

mitt.vimla.se kraschar när man klickar på betala - testat olika browsers och ip-adresser/datorer. Appen fungerar inte heller - endast en vit rektangel kommer upp.

Satt i fem timmar och försökte komma fram via chatten idag, varje gång man står som nummer ett eller två i kön så kommer en popup om att man behöver ansluta igen - och sedan är man tillbaka till plats 12-13...

Finns inte en chans i h-lv-t- att det kan ligga på mitt ansvar att betala en påminnelse på en faktura som inte delgivits mig pga att vimla har ett system som inte fungerar.

En bra affärsidé annars: Skicka fakturor som inte går att öppna/betala och sedan börja kräva avgifter...

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej Alla!

@Amanda-Boschetto,

Jag kan inte se att du varit i kontakt med oss gällande dragningen varken via mail eller chatt. Kontakta oss gärna på någon av dessa kontaktvägar så kikar vi på vad det är som hänt.

Är det en kortdragning som misslyckats/ inte gått igenom behöver du inte riskera inkasso då detta endast är aktuellt för användare med faktura/autogiro. Är det kortbetalning gör vi ett nytt försök senare under månaden och om det misslyckas skickar vi ut information om vad du behöver göra innan abonnemanget spärras för utgående trafik precis som det varit innan med Klarnas kortbetalningar.

@Marie-Johannesson105 Jag kan se att du varit i kontakt med oss i chatten under gårdagen och har fått lite mer koll på hur det ligger till samt vad du behöver göra :)

@Alexander-Eklundh Jag har besvarat ditt mail gällande betalning med information om vad som hänt just dig!

@Sinikka-Suomela-Määttä Det kommer att ske ett nytt försök med kortdragningen inom några dagar så du behöver inte oroa dig för inkassoavgift.

@Anders-Hallgren Du har nu fått ett mail av mig som informerar om situationen! :)

Ha det fint!

Mvh Emil

@Emil_Vimla Hej, har samma problem och skrev till er 16e september utan att ha fått svar. Skickade meddelande ikväll igen och skulle verkligen behöva få hjälp med det här iom att betalningen aldrig dras.

Användarnivå 6
Emblem +54

@Joel-Paulsson

Du har mail! :)

Mvh Emil

@Emil_Vimla Jag har samma problem. Kan inte betala och har varit i kontakt med er via chatten och blev då tillsagd att dragning skulle ske men inget händer. Hur ska jag lösa problemet så att jag slipper inkasso?


/Emelie

@Emil:

Du pratar på ett sätt som visar att du inte har förstått eller tagit till dig av det beskrivna problemet.


Vimla gör alltså inte den vanliga dragningen, det händer ingenting! Och det går inte som kund att ändra på något eller skriva in kortuppgifter så att en dragning kan genomföras. Jag kommer inte fram på något vis under fliken "Betalning" och tidigare när åtminstone den vita rutan kom upp, vilket inte längre sker, var den bara vit och ingen information visades eller kunde skrivas in.

Så, varför ska jag chatta er vid sidan om när ni inte ens har ett fungerande betalsystem och vägrar förstå problemet, börjar det fungera om jag chattar med er? Du hör själv hur det låter, hoppas jag. Fixa i stället så alla kunder kan betala sina fakturor och gör betalsystemet tillgängligt som det alltid varit tidigare.


Det nya nu, är att sidan fryser när man försöker gå in på en månadsräkning, det går inte att göra något och inte ens scrolla upp och ner. Jag måste ladda om sidan om jag vill komma ut.

Det blir alltså bara konstigare och konstigare. Kan ni inte skicka ut ocr-nummer och en vanlig faktura, så jag kan betala det och slippa oroa mig för inkasso och vidare avgifter.




@Emil_Vimla @Mimmi_vimla @Ida_Vimla Jag håller fullständigt med @Amanda-Boschetto ovan. Tar gärna emot en faktura så att jag kan betala, slippa oroa mig för inkasso och därefter omgående byta operatör

Hej jag har också skickat mail till er om att det inte går att betala då jag tryckt i nya kortavgifter och mailat om det och väntar fortfarande svar!!

Jag har oxå samma problem. Hade man kunnat se OCR nr så kunde man betala den ändå! @Amanda-Boschetto

När kommer dragningen ske har inte hänt nåt än, dom andra abonnemangen som dras från mitt kort är dragna tycker ni ska byta tillbaka till klarna. @Emil_Vimla

Samma problem... det görs inga dragningar från mitt konto och jag börjar bli trött på vimla.


Fixar ni detta NU eller ska jag behöva byta tillbaka till min gamla operatör??


@Emil_Vimla

@Emil_Vimla @Ida_Vimla 2 dagar utan svar och snart 2 veckor sedan jag tryckt i nya kort uppgifter. Kan jag få betala räkningen eller !!! Går inte trycka betala för då blir det bara vit. Gör jag det på datorn så ser jag bara info om fakturan . Kan ni skicka ocr nr så jag kan få betala!!!! Börjar bli irriterad på att inte få svar från er verken här eller på mail!!!

Har samma problem och har ännu inte fått något svar från supporten på mailet jag skickade i söndags. Riktigt dåligt.

Har också samma problem med autogiro där det inte dras, Ingen respons från Klarna trots flera försök , får ärende nummer bara. Löste det nu med att Swicha betalningen sade sedan upp abonnemanget direkt. Vilka skojare

Mvh

Da

Någon skrev att den hade swichat betalningen, hur går det till? Tacksam för hjälp! Kram Nettan

I "Mitt Vimla" fanns under Betalningar valet Swisch den 9/10 och det står på faktura att beloppet är Swichat så det gick bra då.

Men nu ser jag att de plockat bort detta val ??? , de verkar ändrat saker på betalsystemet igen (dock utan informera sina kunder)

Har dock avslutat mitt abonnemang för att välja seriösare leverantör.

//Dan


Samma för mig. Vad är det som händer på Vimla. Fungerar inte kreditkortsbetalningar?

Samma problem med betalning. Håller ni på att gå i konkurs?

Ingmar Stål

Svara