Det går ej att betal mobilräkningen

  • 11 October 2018
  • 6 svar
  • 38 visningar

Hej!

Igår fick jag ett sms om att mitt abonemanget stängs ner idag då autogirot inte gått igenom. Jag har sedan igår försökt betala gång på gång både genom att trycka på godkänn köp och sen bank Id och sen med kort. Pengarna dras ju inte?! Sen står det ”godkän köp 0kr” Ska det inte så 100kr?

Mvh

Michelle


6 svar

Användarnivå 4
Emblem +1

@Isabelle_vimla - är det något du kan kika på?

Användarnivå 6
Emblem +6

@Michelle-Persson Se till så att du inte har någon adblock eller liknande aktiv, då det brukar hindra möjligheten att uppdatera betalmetod. Det ska stå godkänn köp 0 kr när du uppdaterar betalmetod, detta då du inte genomför någon betalning utan du uppdaterar endast sättet att betala ditt abonnemang. Kan verka lite konstigt men så är det, efter att du uppdaterat betalmetod ska det trigga ett nytt försök att betala ditt abonnemang.

https://support.vimla.se/articles/article/hur-byte...

Användarnivå 5
Emblem +20

@Michelle-Persson

Jag har sett över ditt abonnemnag och oktobers betalning och vad som hade skett var att den hade nekats.

Du har då gjort precis som man skulle och uppdaterat/godkänt betalningen så att ett nytt försök triggades och ditt abonnemang har ej spärras.
Allting fungerar nu som det ska med ditt abonnemang och kommande betalning kommer ske från den betalmetoden du uppdaterade till.
Om du vill veta en mer exakt anledning till varfpör betalningen nekades så kom gärna in i chatten så kikar vi på det där!

Jag får meddelanden att de inte går att se fakturan .både på min och min Mans telefon. Vad är felet .våra nummer är 070 7222067. 072 4492252. Mvh gun åhling

Har nu vid 2 tillfällen ( ej i sammanband) utan har hänt tidigare att det ej kommer upp att jag kan betala.

Står bara att faktura förfallet slutet av August, men inte några möjligheter att komma vidare med att betala fakturan. När väl fakturan är förfallen så går det att betala, men inte tidigare innan förfallodagen. Sen kommer det försenings avgift på 60kr!?!?

Det har gjort mig något fundersam och uppdaterat app, telefon mm, men gör samma sak igen. Efter förfallodatum så fungerar det. Varför är det så?????

 

//Jimmy Rosengren

 

 

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Jimmy Rosengren,

Det låter märkligt och så ska det självklart inte vara.

Har du testat att öppna fakturan via mejlet som vi skickar dig i början av månaden? Klicka på länken i det för att öppna fakturan och därifrån ska du kunna betala den redan samma dag om du vill. 

Om det ändå inte funkar för dig så testa att gå in på ditt Mitt Vimla > Betalningar och klicka på pilen intill månaden och sen på “Faktura”, så ska den öppnas och gå att betala direkt :slight_smile:

 

Svara