Byte av kontokort

  • 1 december 2014
  • 12 svar
  • 11 visningar

Det uppdateras inte när jag byter kort i inställningarna. Jag inte använder mitt gamla kort längre men ni försökte ändå dra pengar från det kortet. Hur gör jag för att min uppdatering av kort skall gå igenom?


12 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @@Eric !

 

Märkligt att bytet inte går igenom. Får du något felmeddelande när du fyller i informationen eller ser det ut som att den tas emot? 

Är kortet öppet för internet köp? Troligen behövs det när man registrerar kortet.

Är det här enda sättet att få support på? Nu gick försök 2 inte igenom heller, vilket inte är så konstigt.

Ja, när jag ska byta kort så skickas jag till min bank, ni ska dra 1 kr från mitt kort, och jag godkänner det.
Allt ser ut att gå fint och jag skickas tillbaks utan notis om att det gått igenom eller INTE gått igenom.

Det kanske var igår det inte fungerade av någon anledning. Jag gjorde precis samma procedur just nu och det fungerade. Fortfarande utan notis om att det gått igeom eller inte..

Hej @Eric!

Bra feedback att vi behöver visa en tydligare återkoppling på om kortet har uppdaterats eller ej, det tar jag med mig. 

 

Om det inte går igenom så skickas du inte tillbaka från oss till banken utan då får du ett felmeddelande av banken, exempelvis "Ditt kort är spärrat för internetköp" eller "Betalningen gick inte igenom". Det betyder att om du skickas tillbaka till oss efter att du registrerat ditt kort så har det gått igenom.

 

För att dubbelkolla om ditt kort uppdaterats så kan du kolla längst ned på Mitt Vimla under sektionen "Medlemsuppgifter" om de fyra sista siffrorna stämmer med ditt nya kort, då har det uppdaterats. 

 

Vad gäller support så finns det flera vägar:

  • Antingen skriver du här, då kan du få hjälp både av oss eller en annan medlem.
  • Under kontorstid (helgfria vardagar mellan 9 och 17) kan du även chatta med oss, chatten finns i det högra nedre hörnet på startsidan (www.vimla.se) eller längst ned i läsaren om du använder mobilen.
  • I sista fall kan du skicka ett mail till hej@vimla.se. Den vägen skulle jag endast rekommendera om chatten är stängd och du har en privat fråga du inte vill att andra medlemmar ska ta del av.

 

Om det visade sig att ditt kort inte är uppdaterat får du gärna komma in till oss i chatten så löser vi det eller så skriver du en ny kommentar i denna tråd.

 

 Edit: La till ytterligare info om hur man vet om ens kort blivit uppdaterat eller ej.

Hej,

jag önskar bara få tacka för detta utömmande svar, eftersom jag själv inte tänkt på den möjlighet med registrering.

Mvh

Ahmra

Användarnivå 4
Emblem +1

Hade glömt ändra mitt visakort här inne så jag fick meddelande att de inte kunde dra pengar.

 

Gick in här för att ändra kort till mitt nuvarande. Blev lite undrande om det verkligen hade byts eller vad som hände. En grå ruta kom upp, sedan hände inte mycket mer. Efter en stund försvann rutan och jag kom till "MItt Vimla".

 

Jag skulle gärna se att man får en notis om att kortet är ändrat i samma ruta som är öppen. "Ditt kort är ändrat", räcker gott och väl.

Användarnivå 6
Emblem +5

@MickeMM på Mitt Vimla längst när kan du ju annars se aktuellt kort. Möjligtvis måste du ladda om sidan innan det uppdateras. Men visst håller jag med dig annars.

Användarnivå 4
Emblem +1

Japp, jag vet. Jag bytade och det stod rätt där nere. Men nu fick jag ändå en påminnelse om att de inte kunde dra pengar fast det finns pengar på Visa kortet. Ska kontakta chatten imorgon om de inte lyckas dra pengar idag/natt.

 

jag har precis flytta över allt till Forex bank, kan ha med en inställning där. Dock borde det inte strula eftersom jag aktiverat betalning på nätet, dock inte betalning utomlands. Dras pengarna från Norge så förstår jag vad felet är, dock känns det trist om jag skulle behöva aktivera utomlandsbetalning pga av Vimla om fallet nu är så.

Användarnivå 5
Emblem +4

Dragningen för abonnemanget sker inte från utlandet så det borde inte vara något problem :) 

Användarnivå 4
Emblem +1

Skumt att det inte fungera. Två gånger har jag skrivit in mitt nya Visakort och jag kommer till "Vertify by visa". men det dras aldrig nga pengar. Första gången jag bytade var när jag skrev första inlägget här, stod att vimla skulle dra 1 kr, men inget syns inne på Forex. Även idag stod det likadant.

 

Kan du dra pengarna NU och se om det fungera? Om det inte fungerar, kan du berätta vad du får för fel.

Användarnivå 4
Emblem +1

Ser att det är draget pengar nu från Forex, summan stämmer överrens med summan här. Skumt att det inte gick innan med kortet för det har funnits pengar på det hela tiden..

Svara