BRÅDSKANDE!!

  • 11 november 2019
  • 3 svar
  • 9 visningar

BRÅDSKANDE ! Min mamma 88 år har stängts av för utgående samtal!!! Det har hittills dragits från hennes Swedbankkonto varje månad men denna månad har ni valt att inte dra. Trots att hon har pengar på kontot!!! Hon har därför stängts av ! Fixa detta omedelbart. Hon måste komma ut på telefonen!!! Telefonnummer: 070... Mitt telefon nummer: 073...


3 svar

Tack snälla ni som förstår mitt dilemma med min mamma. Hon har haft. blodförgiftning och det stämmer hon läser inte mail, hon kan inte och får hon sms med innehåll från någon hon inte känner förstår hon inte det. Hon klarar inte att skriva.

Hon skulle klara av att ta emot en faktura via posten. Och det har hon inte fått!! Hon är helt ifrån sig nu då hon behöver nå de som hjälper henne!!!

Jag har bett Vimla låsa upp hennes abonnemang. Jag swishar gärna betalning eller tar emot en faktura.

Varför inte se till att det förs överger automatik för de som har autogiro???

Så frustrerande och det har tagit mig arbetstid och frustration idag!!! Och inte någon att ringa på Vimla!

Och tänk på min mamma som dessutom har svagt hjärta.

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Eva-Malm!

Vi har bytt betalpartner från Klarna till Billogram och kan av säkerhetsskäl såklart inte se vilka kontouppgifter någon haft angivna hos Klarna. Är det detta som hänt din mamma har vi informerat henne via e-post och SMS om att vi bytt betalpartner samt vad hon behöver göra.

Logga in på hennes Mitt Vimla så ska du under betalningar hitta eventuella obetalda fakturor och kan där öppna samt betala dom. På en obetald faktura kan du även följa guiden vimla.se/autogiro för hur hon aktiverar autogiro på nytt.

@G-M Innan vi spärrar ett abonnemang på grund av obetald faktura har vi informerat om detta via SMS. Så detta är inget som sker helt utan förvarning.

Mvh Emil

sjukt att Vimla bara stänger av folk utan att meddela minst 1 vecka innan.

Svara