Bra att veta om augusti-betalningen

  • 1 augusti 2018
  • 13 svar
  • 4 visningar

Användarnivå 5

Hejsan alla!


God morgon och välkomna till augusti! Här kommer lite saker som är värda att tänka på kring månadsskiftet:

* Det kan ta några dagar innan dragningen görs eller fakturan dyker upp i mailen

* Står det Betalning Pågår är det bara att avvakta

* Du kan uppdatera betalmetoden även om det står 0:- i Klarnarutan

* Tipsrabatterna står alltid som inaktiva i början av månaden, de kommer tillbaka

* Potten kan visas fel i några dagar innan den uppdaterats färdigt

* Data/samtal/mess fylls på den 1/8, du kan behöva starta om telefonen om det inte kommer igång automatiskt

Så här vid månadsskiftet kan det dröja några dagar innan betalningen görs, då vi har många användare och det är många räkningar som skapas. Det alltså ta några dagar innan det syns på kontot att pengarna dragits eller innan fakturan dyker upp i mailen/hos Klarna, men så länge du inte fått ett meddelande om att något gått fel ska det inte vara några problem.

Om dragningen inte är gjord ännu kan du kika in på Mitt Vimla och se ”Betalning Pågår” Det innebär att räkningen ligger i kö och allt du behöver göra är att avvakta.

Om du fått ett mail eller sms om att något gått fel med din betalning så har inte betalningen gått igenom, kika gärna in på den här länken för att se vad det kan bero på och hur du går till väga för att lösa det.

För att trigga ett nytt dragningsförsök är det bara att du loggar in på Mitt Vimla eller i appen och uppdaterar din betalmetod. Även om det skulle stå 0:- i Klarna-rutan så går uppdateringen av betalmetoden igenom när du klickar godkänn, och ett nytt försök görs med din valda betalmetod, tänk på att det nya försöket kan dröja en dag eller två innan det sker, just på grund av att det är många betalningar som görs. Beloppet på räkningen kan du hitta under Betalningar.

vimla.se/betalmetod har vi en bra bildguide för hur du uppdaterar din betalmetod!

Viktigt att tänka på under veckan är att potterna för samtal/sms och data se felaktiga ut och tipsningar kommer stå som inaktiva under hela betalningsperioden eftersom att tipsrabatten baseras på aktiva abonnemang. När alla betalningar kommit in i mitten av nästa vecka så ska alla potter vara uppdaterade och tipsrabatter vara aktiva igen!

Ni behöver alltså inte oroa er om det ser ut som att surfen är borta, den har fyllts på som vanligt i början av månaden och tipsningarna kommer tillbaka <3


13 svar

Användarnivå 4

@Alex_Vimla

Fortfarande samma obegripliga strul!

Det är dags för Telenor att kalla in externa konsulter. Så här kan ni ju inte hålla på, år efter år!

Användarnivå 5

@Borjeg

Okej, på vilket sätt har du upplevt strul med månadens betalning? När jag kollar på ditt abonnemang så ser jag inte att någonting blivit knasigt med månadens betalning för dig, men du får gärna beskriva vad som krånglar med betalningen så ska jag hjälpa dig.


/Alex

Användarnivå 4

@Alex_Vimla

Jag svarade, men det raderade du. Varför frågar du om du ändå raderar svaret?

@Borjeg

Oj är det så det fungerar på Vimla!?!

Jag är ny här och tänkte läsa hur det fungerar med Vimla innan jag skaffar det, men det verkar ju som det inte fungerar något vidare alls. Ska läsa vidare innan jag bestämmer mig.

Ähh oroa dig inte @FredikG .

Vimla fungera alldeles lysande för de allra flesta. Men för en +handfull stycken är det tydligen alltid strul och problem.Vilka är de som ofta skriver och skriker högt här på forumet. Att det inte fungerar för dessa ÄR så klart väldigt tråkigt och synd för dem. Så ska det ju inte vara, så klart. Men detta forum är extremt onyanserat och det ger verkligen ingen rättvis bild av hur Vimla funkar för de flesta andra. Jag har haft Vimla länge och har inte haft minsta problem med nåt. Varken med betalningar eller med funktionalitet. Tvärt om faktiskt, jag har bara positivt att säga om Vilmas tjänst. Samma positiva bild har hela min bekantskapskrets som jag gladligen har tipsat och som oxå använder Vimla sedan lång tid tillbaks. Så.....förmodligen och förhoppningsvis kommer allt flyta på bra även för dig om du väljer att bli kund.

Samma här. Här aldrig varit något krångel med faktureringen som en del tycks ha haft, inget annat heller. Klarna gnälls det mycket på, men dom har det också funkat med. Är vi en liten klick som haft tur? Tror inte det. Lite nyans på det hela vore bra.

Inget gnäll här heller👍🏼👍🏼😀😀. Jag upptäcker att betalningarna går snabbare och snabbare nuförtiden😀😀. Alla mina tipsningar igenom på mindre än 40 timmar😀😀😀.

@FredikG Jag ger tummen upp för Vimla👍🏼👍🏼.. Suveränt att man kan sänka sin räkning till 0 kr/mån om man tipsar många om Vimla😀😀. Inte ngn annan operatör med denna möjlighet Hör av dig om du vill veta ngt mera😀😀😀.

Användarnivå 5

@Borjeg Som jag skrev i mitt PM till dig så är anledningen till att jag tog bort ditt inlägg för att det du skrev inte riktigt tillhörde denna tråd. Du får gärna fortsätta den diskussionen i tråden där det ämnet redan tagits upp av dig (https://forumet.vimla.se/topic/910/hur-blir-man-av... ), men i den här tråden så diskuteras frågor kring denna månads betalning.

@Andyman @Rasseman @osvanberg Skönt att höra att allting har fungerat bra för er och att ni är engagerade
i forumet och bidrar till att få en bättre nyans här.

Trevlig helg!

/Alex



Jag undrar varför jag har fått 2kr pålagt på min faktura (augusti), jag har bara surfat för halva potten, ringt 1 samtal och skickat 27 sms/mms..?

@Thomas-Cederholm

Du kan se på Mitt Vimla under Förbrukning vad det är som kostat på ditt abonnemang. Välj betaltjänster och klicka på stapeln för föregående månad :)

Hej behöver bytta pris för att betala Björn Malmborg

Användarnivå 5

@Björn-Malmborg Du kan ändra abonnemangsformen på Mitt Vimla under fliken "ändra abonnemang". Däremot så kommer det inte ändra kostnaden på betalningen som redan skickats ut eftersom du alltid betalar för en månad framåt.


Har du mer frågor angående betalningen så får du gärna komma in i chatten så ska vi hjälpa dig.


/Alex



Svara